Ga naar inhoud

Boot probleem? Laptop start niet op


Mark79

Aanbevolen berichten

Beste Helpers,

Ik heb laatst een Acer Aspire One mini laptop gekocht. Oorspronkelijk stond hier Windows XP op, maar ik wilde graag Linux draaien door te booten via USB.

Na het booten, tijdens de instellingen van linux, kwam ik bij een scherm waar ik iets met video dingen moest kiezen (rows,cols en een cijfer). Niet wetende wat ik daarmee moest heb ik op enter gedrukt, waardoor de boel vastliep. Na 10 minuten wachten heb ik de laptop proberen uit te zetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden, wat niet lukte. Uiteindelijk heb ik toen de batterij eruit getrokken.

Als ik nu weer opstart gebeurd er helemaal niets. Boven het toetsenbord zitten 4 lampjes, batterij, hardeschijf(?) capslock, numlock. Zodra ik 'm aanzet knipperen caps en numlock, maar het hardeschijf lampje blijft uit. Verder maakt ie een geluid alsof ie aan het denken is, hard zacht hard zacht, ongeveer om de 5 seconden.

Ik heb al geprobeerd om een ander scherm aan te sluiten, dat werkt niet. Ook maakt het geen verschil of ik de USB stick met linux erin of eruit heb. Ik weet vrij zeker dat ik de boot volgorde niet heb veranderd, maar alleen geselecteerd om vanaf usb te booten.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ik gebruikte Damn Small Linux (dsl-4.4.10-embedded.zip) die ik met deze tool op de USB heb geinstalleerd; YUMI - Multiboot USB Creator (Windows) | USB Pen Drive Linux

Mvg, Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.