Ga naar inhoud

bootmgr ontbreekt

Polleke 103

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, :-)

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik werk met Windows 7 home premium op mijn 2de computer en na het upgraden van dit besturingssysteem krijg ik de melding : Bootmgr ontbreekt en RIQOH (of zoiets) is gecomprimeerd. Nu heb ik buiten die meldingen enkel een zwart scherm en niets werkt nog, geen harde schijven, geen usb, geen dvdspeler en geen toetsenbord of muis. Wat betekenen die meldingen en wat kan ik er aan doen ? Ik ben géén computerfreak wel een oudere oma en kan enkel de hoogst noodzakelijke dingen doen, zoals vb geheugen bijsteken of een harde schijf vervangen maar daar stopt het dan ook mee. Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, maar voor ik hem naar de winkel breng wil ik het wel eens proberen via dit forum en jullie hulp om een oplossing te vinden. Ik heb al geprobeert om Windows 7 terug te installeren maar aangezien er niets meer werkt gaat dat dus niet. alvast bedankt voor jullie hulp en/of goede raad.

groetjes van een desperaat Polleke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

OP deze link vind je alle uitleg voor jouw probleem.Of kijk hier vanaf #3

Indien je pc niet van de cd start moet je eerst in de bios de instellingen goed-zetten.

Dit doe je door tijdens het opstarten op de toets del.of F1 te drukken tot je het blauwe scherm ziet.Je moet het tabblad boot hebben,ga met de pijltjes op je toetsenbord er naar toe, en dan kan je met de +en- toetsen je cd rom als eerste zetten.sluit af door op f10 te klikken.

aangepast door xsilverwing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi xsilverwing,

Deze link heb ik ook maar het probleem is dat er NIETS meer werkt. Dus ik kan ook niet herinstalleren of een herstel doen of mijne cdspeler als eerste boot zetten of wat dan ook, want alles ligt lam. Ik heb enkel een zwart scherm met de melding erop. Het enige wat ik kan doen is resetten en dan zegt hij wat er allemaal inzit en dan krijg ik op het einde die melding. Ik krijg nog niet de kans om naar de bios te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon via windows 7 het programma ge-updated. Ik heb niets in het systeem veranderd of de bios niet ge-updated, enkel het besturingssysteem en na het reboten kreeg ik die melding.Ctrl+alt+del werkt niet aangezien mijn toetsenbord ook niet werkt. Ik denk dat ik hem maar naar de winkel moet doen om hem helemaal na te kijken want ik zal het zelf niet kunnen oplossen. Ik ben maar een simpele gebruiker. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi xsilverwing,

Blijkbaar is mijn probleem opgelost. Ik heb een 15jaar oud toetsenbord aangesloten en dat werkt ! Hij (mijn andere computer waar ik de problemen mee had) is nu aan het downloaden en hopelijk is alles nu oké. Ik heb hem Windows 7 helemaal opnieuw laten downloaden en ga hem zeker niet meer upgraden. Ik laat je nog wel weten of alles nu werkt als hij klaar is.

Groetjes, Polleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Polleke 103.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.