Ga naar inhoud

PC en/of laptop vallen uit na een tijdje ( na installatie Dlink dir 645 )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ,

Ik had tot een paar dagen geleden een Dlink draadloze router ( D524) , nog nooit problemen mee gehad .

Sinds gisteren een Dlink dir 645 geinstalleerd en nu valt mijn pc of laptop na een tijdje inactiviteit gewoon uit .

Is dit probleem gekend of moet ik iets instellen op de webpagina van de router ?

Thanks voor reacties ,

Yvan

Geplaatst:

Is het de pc zelf die uitvalt of is het internet die uitvalt bij inactiviteit?

Als het enkel internet is dat uitvalt, kan je het volgende proberen.

Ga naar de instellingen van de router en zoek de pagina in de bijlage.

Wijzig de reconnect mode naar always on of zet de max idle time op nul

Sla de wijzigingen op en kijk of dit enig resultaat heeft.

post-940-1417705136,3051_thumb.jpg

Geplaatst:

Bedankt , maar ik werk met een dynamic IP , DHCP , en aldus kan ik de instellingen die jij mij aanraadt niet gebruiken .

Het is idd zo dat niet enkel mijn internet uitvalt maar gewoon de hele pc en/of laptop . Heel raar , nog nooit gezien !

Ik heb mijn oude router nu ook aangesloten en gebruik die als een wireless acces point . Mijn dochter zit boven met haar laptop , gebruik makend van het draadloos signaal van de nieuwe dir 645 , en die valt na een tijdje inactiviteit gewoon uit ! Ik zit in de keuken , gebruik makend van het draadloos signaal van mijn oude router DI 524 die dus nu als acces point staat , en daar valt de laptop niet uit ! Begrijpe wie kan !! Het probleem moet dus wel van de dir 645 komen denk ik ...

Geplaatst:
Het probleem moet dus wel van de dir 645 komen denk ik

Dat denk ik ook; als ik je uitleg goed begrepen heb tenminste.

Als de pc/laptop uitvalt bij inactiviteit, gaat die dan in standby, in slaapstand of wordt hij volledig afgesloten?

Hoe lang duurt het voor de pc uitvalt bij inactiviteit?

Geplaatst:

Nee nee , hij valt gewoon volledig uit ! Dit gebeurd ongeveer na een half uurtje of zo denk ik , heb het nog niet gecontroleerd .

Want als ik hem dan terug opstart krijg ik de mededeling dat hij niet afgesloten werd zoals het hoort , dus ...sta echt voor een raadsel . Het lijkt mij er op dat de dir 645 na een tijdje (inactiviteit)een conflict veroorzaakt met de verbonden pc en hij aldus uitvalt ? Het is wel zo dat zolang ik effectief ah werken ben met de pc of laptop , er niets gebeurd en alles normaal is .

Geplaatst:

Moet wel op beide manieren zijn want op een bepaald moment was de laptop draadloos en de vaste pc bekabeld met de 645 .

De opstelling is als volgt :

----------kabel -----modem-----switch-----via utp----dir 645

------via devolo--------- DI 524 -----via UTP ---- PC

Dit waarbij de dir645 diens doet als hoofdrouter en de DI 524 dienst doet als accespoint .

Nu valt de pc niet meer uit en de laptop ook niet als hij in het gebied van de 524 is , maar als mijn dochter's laptop in het gebied van de 645 is , valt hij dus wel uit ( na inactiviteit uiteraard )

Geplaatst:

Ja , vandaag nog eens geprobeerd en blijkbaar zijn er geen problemen meer , nochtans niets veranderd aan de opstelling ...zie wel wat er gebeurd , hou jullie op de hoogte ...

Geplaatst:

Ik had het schema getekend maar er is blijkbaar iets misgelopen hier ;-)

De kabel komt binnen op de modem , van daar naar de switch . Op de switch zit o.a. telenet digitaal , en ook een kabel naar de 1ste router , dir 645 . Dan vertrekt ook nog van de switch via een devolo naar de 2de router DI 524 en komt dus niet van de 645 .

Heb ondertussen weer een uitgevallen pc meegemaakt maar denk dat ik nu weet waarom . Ik had vorige week een schermbeveiliging geinstalleerd en sinds ik die wegnam verliep alles normaal . Ik heb dan gisteren nog eens een schermbeveiliging ingesteld en na een half uur viel de pc uit ! Tja , zal dus mss daar van komen ? Ondertussen terug verwijderd en zal het nu in de gaten houden wat er gebeurt ...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.