Ga naar inhoud

laptop werkt traag


wimpc

Aanbevolen berichten

beste mensen

ik ben hier nieuw

ik heb een paar dagen geleden een nieuwe laptop packard bell gekocht

met 8GB ram daar mijn oude laptop maar 3GBram had dacht ik deze zal wel veel sneller zijn

maar ik vind hem trager dan mijn oude laptop voorbeeld als ik naar het nieuwsblad ga en dan scroll ik naar benede duurt het een tijdje voor dat lukt wil ik nu foto,s op internet bekijken en wil ik na de volgende foto gaan duurt het wel 20sec voor hij verspringt wat kan ik doen

alvast bedankt

groetjes

wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wimpc,

Ik kan je processor niet goed thuiswijzen, zou je even het volgende willen uitvoeren.

Download CPU-Z(klik erop) klik op Download Now en sla het bestand op, pak het bestand uit en in de uitgepakte map dubbelklik je op cpuz_x64.exe en voer het bestand uit.

Ga naar het tabblad CPU en druk op de F5 toets, een screenshot vind je terug in de map van CPU-Z.

Voeg deze screenshot eens toe in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed heb gaat dit om een processor uit de AMD Bobcat serie en kun je deze plaatsen of vergelijken met het Intel Atom platform.

Alhoewel deze processor met ingebouwde grafische chip beter presteert op grafisch gebied dan de Intel oplossingen schijnt deze als het op rekenkracht aankomt wat tegen te vallen.

De Intel Atom serie vind je terug in van die kleinere netbooks.

Nu meen ik te kunnen opmaken dat je toch heel wat programma's op de achtergrond actief zijn.

Als we er één deel onnodige kunnen uitschakelen reageert je laptop mogelijk iets sneller.

Je maakt gebruik van Norton Internet Security, is dit een probeer versie die je bij deze laptop gekregen hebt of heb je deze aangekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik Avira Free of Avast Free proberen, kies bij Avast dat je de gratis bescherming wil. Je kan alvast één van je keuze downloaden.

Norton Internet Security is een redelijk zwaar pakket voor jou systeem.

Verwijder Norton Internet Security via Programma's en onderdelen. Herstart je systeem en voer dan het volgende uit.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan een antivirus naar keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.