Ga naar inhoud

Game pc €1500

matrilas

Aanbevolen berichten

Het wordt eens tijd voor mijn eerst computer. Ik ben zelf al begonnen met een lijstje maken van de onderdelen, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Daarom ben ik hier voor hulp of mijn lijstje wel klopt en misschien hebben jullie betere suggesties voor onderdelen?

Het lijstje staat onder de vragenlijst

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? voor alleerdaags gebuik, maar vooral voor gamen
  2. Wat is mijn budget ? 1500 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstellen (maar als er een betere merkcomputer is dan mag da ook)
  4. Ga ik overklokken ? waarschijnlijk wel.
  5. Ga ik later upgraden ? yep, een ssd bijsteken of ssd caching en mischien nog meer later
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? usb 3.0
  7. Ga ik zelf assembleren ? yep
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? ja, ik dacht wel te wachten tot win 8
  9. Ga ik zelf installeren ? yep
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? neen
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Ik heb nog een monitor nodig
  12. Heb ik specifieke wensen ? nee
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel belgie, neen

Hier is wat ik al heb samengesteld.

Ik dacht wel te wachten op windows 8. Ik dacht ook te wachten met de grafische kaart totdat er een nieuwe reeks uitkomt (en dan een hd 8970 te kopen). Maar de rest van de pc dacht ik al te kopen omdat het redelijk dringent is en ik kan een grafische kaart van een vriend lenen (een gts 450) die kortgeleden naar de gtx 680 is overgestapt.

Alvast bedankt! en mijn exuses voor de waarschijnlijk vele typ-en schrijfouten en het moeilijkdoen met de nogal rare toestand

aangepast door matrilas
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, als het redelijk dringend is kan je natuurlijk een videokaart lenen, maar dan heb je nog steeds geen besturingssysteem, tenzij je Linux gaat gebruiken of nu al een Windows 7 licentie koopt.

Je samenstelling ziet er vrij goed uit, maar heb toch wat zaken aangepast. Heb je een speciale wens van schermgrootte voor je monitor, of blijf je bij deze 23 inch?

Heb je voeding vervangen door een iets moderner model. Videokaart heb ik weggelaten (Indien je nu een videokaart zou willen bestellen, is een GTX 670 of een GTX 660 Ti in SLI een veel betere keus dan de HD7970)

Je besturingssysteem heb ik laten staan, eventueel kan je later met Windows 8 een dual-boot configuratie aanmaken. In dat budget zou ik zeker nog een kleine SSD van 128GB steken, zoals de Samsung 830.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het moederbord vervangen door een ASUS bordje, Betere overklokmogelijkheden(kwaliteitsonderdelen,BIOS)

En ook de overpriced DVD brander vervangen door een goedkoper(maar daarom niet slechter)model.

Als SSD zou je van de Samsung 830 beter de 256GB versie nemen, die is sneller omdat er meer flashcips inzitten.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B455298%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B493136%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B558382%5D=1&product%5B485189%5D=1&product%5B449556%5D=1&product%5B476182%5D=1&product%5B386931%5D=1&product%5B497162%5D=1

aangepast door bambino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toegegeven, de DVD-brander is niet de goedkoopste, maar is wel de snelste, de betrouwbaarste en de stilste op de markt. Voor die 5 euro verschil lijkt mij dat een goede investering.

Qua SSD kan je natuurlijk kiezen voor 256 GB, en dat zal uiteraard iets sneller zijn. Dat verschil merk je niet in de praktijk en natuurlijk gaat de prijs hiermee ook een stuk omhoog. Tegenwoordig worden SSD's enkel gebruikt als bootschijf, groter dan 128GB voor een OS en enkele programma's lijkt mij overbodig / SSD's zijn daar nog niet goedkoop genoeg voor.

Op het gebied van moederbord ga ik helemaal niet akkoord. Je hebt gekozen voor een ouderwets P67 bordje dat de functionaliteit van een Ivy Bridge processor niet volledig ondersteunt. Z77 of H77 is op z'n minst echt wel een vereiste voor een i5 3570K. Daarnaast hebben we dat ASRock bordje gereviewed en geconcludeerd dat het product zeer degelijk overklokbaar is, en een zeer goede UEFI interface heeft. Qua qualiteitsonderdelen doet ASRock het tegenwoordig evengoed als ASUS hoor. Prijs/kwaliteit is het dan ook echt een aanrader, en dus een ideale kandidaat voor dit systeem.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er ook iemand wat meer uitleg geven over de verschillende versies van win 8

En is is ssd wel zoveel beter als hdd?

En wat zijn de andere mogelijkheden ivm met de monitor want ik moet niet speciaal een 23inch hebben

aangepast door matrilas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.