Ga naar inhoud

Internet Explorer 9

syrietje

Aanbevolen berichten

Daar ik pas een nieuwe laptop gekocht heb (Asus K75V Windows 7) heb ik me voorgenomen niets meer te downloaden zonder het forum te raadplegen. Nu krijg ik regelmatig een berichtje om Internet Explorer 9 te downloaden. Wordt dit aangeraden of moet ik dit negeren ?

Ik heb AVAST gedownload als mijn virusbeveiliging. Moet ik nu ook nog zaken zoals Malware en Hijack enz downloaden ? Kunt u mij misschien opnoemen wat ik écht nog moet downloaden om mijn laptop te beveiligen ? Van AVAST ben ik tevreden want stond op mijn vorige laptop ook en heb nooit geen problemen gehad.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check zeker of alle updates geïnstalleerd zijn: ga naar Windows Update (configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> Windows Update) en kies daar voor Naar updates zoeken...voer de installatie van de aangeboden updates uit en indien de updates dat vragen : start je systeem opnieuw op.

Indien IE9 nog niet op je systeem aanwezig is wordt deze normaliter via Windows Update aangeboden.

Avast is een aanrader, maar bij de installatie dien je op te letten voor het "gratis aangeboden" Google Chrome: indien je die niet op je systeem wenst dien je dat "aanbod" uit te vinken.

MBAM is een prima anti-spywarescanner...wanneer er bij de installatie wordt gevraagd of je de evaluatieversie wil, weiger je dit.

Een wekelijkse scan met MBAM is geen overbodige luxe, vergeet echter niet eerst het programma te updaten (manueel).

Een veilige en tevens aangename browser om mee te werken is Firefox.

Voor het opruimen van je systeem is Ccleaner perfect.

HijackThis dien je enkel te installeren wanneer je bij problemen een logje wil posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook dagelijks bericht "Internet Explorer werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor dit programma niet goed meer werkt. Het programma wordt afgesloten en er wordt melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is." Kan dit dan iets te maken hebben dat ik dan die melding krijg "Internet explorer 9 installeren" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breng je Internet Explorer eens terug naar zijn standaardinstellingen:

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.