Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een HP G72 waarvan de batterij niet wil opladen.

Zelf denk ik dat het probleem ligt in het contactpunt tussen de laptop en de stroomkabel.

Het is namelijk een aantal keer voorgekomen dat 1 van de kinderen struikelde over de stroomkabel waardoor de laptop een flinke opzwieper kreeg.

Aan de kabel zelf ligt het niet. Ik heb een andere stroomkabel aangesloten maar dat maakt helaas geen verschil.

Wanneer ik de stroomkabel inplug gaat heel even het controlelampje branden. Dit duurt helaas maar een paar seconden en dan gaat het controle lampje weer uit. Een beetje draaien aan de kabel helpt af en toe maar ook dan laadt de batterij maar een paar seconden op.

Er vanuit gaande dat het inderdaad aan het contactpunt in de laptop ligt.... is dit iets wat ik zelf kan oplossen?

Wanneer er nog andere ideeën zijn over de oorzaak van het niet opladen hoor dit graag.

Gr,

Marja

Geplaatst:

Dag MarjaW,

welkom op PCH.

Vermoedelijk is het probleem inderdaad gerelateerd aan de onzachte behandeling van de kabel van de adapter.

Verwijder de accu en adapter...druk nu een vijftal keer de powerknop in en hou deze telkens een tiental seconden ingedrukt.

Wanneer hij niet werkt zonder batterij en met aangekoppelde netspanningsadapter, dan heb je nog een aantal mogelijkheden: defecte adapter, defecte DC-plug (zie afbeelding) of een defect aan het interne stroomcircuit/moederbord.

post-20447-1417705132,238_thumb.jpg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.