Ga naar inhoud

Computer schakelt niet uit

mikkedw

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb een DP67BG moederbord van Intel waarmee ik het volgende probleem heb,

Opstarten, herstarten zijn geen enkel probleem maar als ik mijn pc vraag om af te sluiten dan sluit hij Windows af, komt uiteindelijk op een zwart scherm te staan en blijft zo verder draaien tot ik zelf de knop ingedrukt hou om de pc uit te zetten :-s

Achteraf start hij dan wel terug op zonder te vragen om Windows te herstellen dus ik veronderstel dat Windows wel volledig afgesloten geraakt.

Op het moederbord zelf staat de code 05 wat overeenkomt met Entering ACPI states S0 to S5

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Windows 7 ondertussen 8 geworden, maar wat ik nu met de 8 wel voor heb is dat mijn pc soms niet langer dan een paar uur kan blijven draaien zonder te blijven hangen :-s

Mijn pc staat 24/7 te draaien maar na een nachtje draaien hangt hij totaal vast, en je kan dan niets meer doen, geen ctrl + alt + del of niets :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is een nieuwe pc en is vorige week van kast verandert, cpu is nooit los geweest van moederbord en het probleem deed zich al voor in de oude kast :-s

En kan dit afkomstig zijn van de Win8 dat hij niet langer dan 24 uur kan draaien zonder dat hij vast loopt?

De drivers zijn ook al degene voor Win8 die ik heb geinstalleerd dus ik veronderstel dat het niet van daar kan komen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC met Windows 8 zou normaal gezien ook 24 uur kunnen bollen.

Maar Windows 8 is nog niet af.

Pas als het op de markt komt dan is het pas af. (Er zal nog altijd wat bugfouten zijn)

Heb je in de bios gekeken of in de bios staat dat de pc moet afsluiten.

Het kan zijn dat in de bios staat dat er bij stroom opnieuw moet opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.