Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart

Aanbevolen berichten

Ik heb reeds een nieuwe computer gekocht, een Acer Aspire M3970 met de volgende specs:

CPU: Intel i7 2600 @ 3.4 Ghz

GPU: Radeon HD 6450 2GB (Sapphire)

RAM: 8 GB ddr3 1333 Mhz

1.5 TB HHD (5400 rpm)

Mobo met h67 chipset (1 PCI-E 2.0 slot)

300W voeding.

Voor betere gameprestaties voor nu en in de toekomst (games zoals Prototype 2, BF3, Batman Arkham City en toekomstige games) ben ik van plan mijn videokaart te upgraden, nou loop ik tussen 3 videokaarten te twijfelen: de Radeon 6950, de Geforce 560 TI en de Geforce 570 met daarbij een 650W voeding.

Ik heb een aantal benchmarks opgezocht, de resultaten liggen dicht bij elkaar met de ene kaart beter in bepaalde games dan de ander waarbij de 570 over het algemeen bovenop ligt, maar met de regelmatige driverupdates weet ik niet of dat nog steeds het geval is. De 560TI is hierbij de goedkoopste (rond de 220 euro, wat uiteenloopt met verschillende modellen), de 570 en de 6950 zijn 250-320 euro.

Nou is mijn vraag welke van de 3 kaarten jullie me zouden aanraden als je kijkt naar het merk, de prijs, model en software in verhouding met de prestaties en mogelijkheden te overklokken, wat zijn daarnaast jullie ervaringen met verschillen tussen nVidia en AMD kaarten? Mijn aandacht ligt op dit moment bij de 560TI, maar is 1 van de andere 2 kaarten het extra geld waard (dat ik liever niet uitgeef)?

Wat zijn verder jullie ervaringen met de driverupdates van nVidia in vergelijking met AMD en de CUDA en PhysX features van nVidia?

Als laatste: Via de AMD-site heb ik de drivers van mijn 6450 geupdate, bij het selecteren van de driver stond "6xxx series", dus ik neem aan dat de 6450 en de 6950 dezelfde driver hebben, zou ik deze vervolgens moeten vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. :)

Om nog even op je bovenstaande vragen te antwoorden: De drivers voor een welbepaalde generatie of serie (zoals 6xxx) zijn inderdaad dezelfde, echter moet je eerst de drivers verwijderen, videokaart vervangen en drivers opnieuw installeren. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de drivers van zowel NVIDIA als AMD, hoewel NVIDIA wel wat gebruiksvriendelijker is. Daarnaast is PhysX een leuke toevoeging (en NVIDIA exclusief), maar slechts weinig games maken hier gebruik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.