Ga naar inhoud

problemen met wellicht videokaart


andre-655

Aanbevolen berichten

Ik heb een medion computer MD8828. Deze in november 2007 gekocht via een Aldi actie.

De computer kan ik gewoon opstarten. Het beeld op het scherm is echter erg slecht en vrijwel niet te lezen. Nadat ik de computer een tot twee dagen af had gelaten en weer op starte kreeg ik gedurende ongeveer 30 minuten goed beeld. Daarna weer allemaal rare kleuren en slecht beeld.

Kan dit liggen aan de videokaart ?

Ik heb een Nvidea Geforce 8600 GC met HDMI aansluiting en 256 MB DDr2 SDRAM, met direct x10 en HDPC ondersteuning volgende de beschrijving. Dit zegt mij allemaal niets.

De computer behoefd niet geschikt te zijn voor spelletjes maar wel om foto mee te kunnen bewerken met Photoshop.

Is het probleem de videokaart ?

Zo ja is het zinvol om deze te vervangen bij een pc van 2007 of kan ik beter een nieuwe computer kopen ?

Indien vervangen van een videokaart volstaat wat kan ik dan het beste aanschaffen voor photoshop en verder normaal PC gebruik met programma's zoals excell, word en outlook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad goed kunnen dat je videokaart het begeven heeft.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Indien mogelijk, kijk even in de behuizing en vermeld de naam, wattage en merk van je voeding, voor meer duidelijkheid bekijk onderstaande foto:

post-7905-1417705133,5308_thumb.png

Het is ook mogelijk dat de voeding zich onderaan de computer bevindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superjona bedankt voor je reactie.

Ik heb het programma gedownload. Is moeilijk te zien allemaal met het wiebelende streeppatroon door het gehele beeld en grote letters.

Het lijkt dat het programma e.e.a. uitvoerd. Kon het echter niet lezen en daarom de tekst gekopieerd naar outlook en naar mijn labtop gemaild en daar opgehaald.

zie onderstaand het bericht.

Is dit wat je bedoeld ?

zo niet moet ik dan e.e.a. aanklikken aan de rechterzijde ?

Ik zie daar staan in de bovenregel: File, View, Help.

Bestand zie ik er niet tussen staan.

Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit SP2

CPU

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66GHz 60 °C

Conroe 65nm Technology

RAM

2,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Motherboard :cool: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-7502 (Socket 775) 22 °C

Graphics

Standard Monitor (640x480@1Hz)

NVIDIA GeForce 8600 GS (MSI)

Hard Drives

466GB Seagate ST3500830AS (SATA) 37 °C

1397GB Seagate ST31500341AS (SATA) 38 °COptical Drives

HL-DT-ST BDDVDRW GGC-H20N

Audio

Realtek High Definition Audio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.