Ga naar inhoud

Thunderbolt


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Ik had graag geweten van de knappe koppen op hardware gebied op het forum hoever Thunderbolt nu staat voor pc.Zijn er al moederborden en opslag media en hoe zit het met de prijzen.

Ik heb ergens gelezen dat Intel deze zou integreren in zijn ivy bridge procesoren maar het zou nu zo zijn dat ze wel voorzien zijn,maar niet geïntegreerd.

Ik had gedacht me rond deze tijd een nieuw systeem aan te schaffen,ik wachtte speciaal op Thunderbolt,maar zie er nog niet te veel rond verschijnen,behalve dat Apple deze in zijn nieuwe Mac book air heeft voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thunderbolt is verkrijgbaar in idd de nieuwe Macbook, Thunderbolt is momenteel enkel nog te verkrijgen voor de duurste versie moederborden voorzien met een Z77 chipset en AMD heeft er één voor het AM3+ platform.

Er zou sprake zijn dat voor de serie 77 chipset moederborden er een apart insteekkaartje verkrijgbaar zou zijn maar daar kan ik helaas niets over vinden.

Enkele leveranciers van randapparatuur zoals Lacie zou al een externe HD hebben met Thunderbolt en Western Digital bied deze al te koop aan via enkele shops.

Hieronder wat links naar moederborden enz....

ASUS - Motherboards- ASUS P8Z77-V PREMIUM

ASUS - Moederborden- ASUS Maximus V Extreme

ASUS (CROSSHAIR V FORMULA/THUNDERBOLT) ATX AMD 990FX Details

GIGABYTE - Moederbord - Socket 1155 - GA-Z77X-UP5 TH (rev. 1.0)

Intel® Desktop Board DZ77RE-75K Extreme Series: Overview

MSI USA ? Mainboard - Z77A-GD80

Western Digital My Book Thunderbolt Duo 4TB [WDBUPB0040JSL-EESN]: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland

WD Untitled Page

http://www.wdc.com/wdproducts/library/AAG/NLD/4178-705323.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de mooie uitleg.

Jammer dat zo een goede technologie maar niet door breekt.Het begin is er,er zou veel meer ruchtbaarheid moeten aan gegeven worden zodat de prijs kan zakken.

Zoals de zaken nu staan zal ik nog maar een tijdje wachten en verder doen met mijn bakje die het eigenlijk voortreffelijk doet.Maar het kan altijd beter en ik ben nogal nieuwsgezind,alleen de prijs is te gek om zomaar een zeer goede pc hiervoor te willen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Thunderbolt éénmaal doorbreekt, zal dit op alle ook goedkopere bordjes voorzien worden waardoor de prijs wel enorm zou kunnen zakken.

Maar voorlopig lijkt dit alleen weggelegd voor mensen die erg veel geld voor een mobo willen uitgeven.

Maar als er losse insteekkaartjes te verkrijgen zijn zou dit wel eens een goedkopere oplossing kunnen zijn voor de mensen die nog over goede hardware beschikken en wie hun pc nog enkele jaren mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.