Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Volgende week heb ik mij nieuwe laptop. Op de huidige pc gebruik ik Avast free in combinatie met de firewall van windows Vista. Zijn er ondertussen betere (liefst gratis) alternatieven die jullie aanbevelen? Is de firewall van Windows7 aan te bevelen?

Gebruiken jullie buiten antivirus en firewall nog andere securitysoftware?

Alvast Bedankt

T

Geplaatst: (aangepast)

Avast is een van de betere gratis AV scanners. Ook de firewall van W7 is redelijk goed.

Wil je het nog iets "beter", gebruik dan ZoneAlarm Free Antivirus + Firewall.

Deze gebruikt dezelfde AV-engine van Kaspersky, heeft een heel goede Firewall en haalde in recente onderzoeken topscores.

Als second opinion kan je af en toe je pc handmatig scannen met Malwarebytes (klik erop) en Spybot. Let wel bij de installatie dat je de realtime bescherming uit laat, anders zou deze je systeem kunnen vertragen.

Verder heb je geen extra software nodig. Het belangrijkste is de gebruiker zelf. Klik niet te snel op "Next" bij de installatie van een programma. Standaard staat het installeren van vervelende balken reeds aangevinkt. Vink die dus uit. Die reclame (en malware) kan je missen als kiespijn.

aangepast door Jion
  • 3 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.