Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Topic afgesplitst van http://www.pc-helpforum.be/f111/asus-laptop-k51ac-start-niet-altijd-41678/

Hallo golfy

Laten we bij jou ook beginnen met een speccy logje.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Geplaatst:

De temperaturen mogen gerust wat lager maar ze zijn niet alarmerend hoog.

Je hebt onlangs (10/10/2012) windows opnieuw geinstalleerd.

Je hebt een installatiedvd gebruikt in plaats van het systeemherstel naar de fabrieksinstellingen.

Wat was de reden daarvoor?

Geplaatst:

Deze herinstallatie is niet de reden van het probleem, maar een poging om het probleem onder de knie te krijgen.

De reden dat ik een installatie DVD (van ASUS) heb gebruikt, en niet de herstel mogelijkheid, is omdat ik dan zelf precies kan bepalen wat wel en niet wordt geïnstalleerd. Voor de drivers is overigens gebruik gemaakt van de bijbehorende ASUS DVD.

Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat Windows hierbij een rol speelt, omdat het probleem zich voordoet nog voordat de BIOS opstart plaats vind.

Geplaatst:

Als het probleem zich voordoet nog voor het bios ingeladen is, gaat het om een hardwareprobleem waarvoor je toch bij een hersteller zal moeten aankloppen.

Als er nog garantie op de laptop is, zou ik zeker terug naar de verkoper gaan om het te laten nakijken.

Geplaatst:

Misschien is mijn opmerking fout overgekomen. Ik heb bedoelde te zeggen dat het probleem zich voordoet voordat de BIOS aangeeft dat het de randapparatuur (disks, CDRoms e.d.) gaat opstarten. Dat zijn de eerste op het scherm zichtbare signalen dat de computer opstart.

In hoeverre de BIOS voordien is opgestart is niet zichtbaar en niet hoorbaar omdat de BIOS van ROM wordt opgestart. Als de BIOS voordien wel is opgestart, dan zou ik verwachten dat met 'F2' de BIOS-instellingen moeten kunnen worden opgeroepen, maar dat is in die fase nog niet mogelijk.

Geplaatst:
Ik heb bedoelde te zeggen dat het probleem zich voordoet voordat de BIOS aangeeft dat het de randapparatuur (disks, CDRoms e.d.) gaat opstarten. Dat zijn de eerste op het scherm zichtbare signalen dat de computer opstart.

In hoeverre de BIOS voordien is opgestart is niet zichtbaar en niet hoorbaar omdat de BIOS van ROM wordt opgestart. Als de BIOS voordien wel is opgestart, dan zou ik verwachten dat met 'F2' de BIOS-instellingen moeten kunnen worden opgeroepen, maar dat is in die fase nog niet mogelijk.

Dat had ik dus ook zo begrepen.

Als het probleem zich voordoet nog voor het bios ingeladen is, gaat het om een hardwareprobleem waarvoor je toch bij een hersteller zal moeten aankloppen.

Als er nog garantie op de laptop is, zou ik zeker terug naar de verkoper gaan om het te laten nakijken.

Volgens mij is het een hardware probleem en moet je er mee naar een hersteller.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.