Ga naar inhoud

Threadfire free : wie heeft er ervaring mee?

Aanbevolen berichten

Ingevolge een ander probleem merkte ik plots op dat het Threatfire ikoon niet meer in mijn taskbar staat.

Ik las ergens op het internet dat het kan komen omdat een andere beveiligingssoftware hem uitschakelt.

Ik dacht dat Anvir de oorzaak wel kon zijn en heb Anvir gedesinstalleerd en ook Threadfire. Deze laatste wou ik herinstalleren.

Na herinstallatie blijkt de Threadfire versie een oudere dan de geïnstalleerde en de smart update loopt maar geeft dan weer aan dat het nog niet gebeurd is.

Weer wat gaan Googelen en nu lees ik dat Threadfire niet meer bestaat als standalone versie.

Iemand enige info?

Ik vond Threadfire wel goed naast mijn Comodo Internet Security.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry kweezie wabbit - zag niet dat je gereageerd had.

Heb alles er af gegooid. Ik had hier Free Download ThreatFire 4.11.2.22 - ThreatFire continually protects your PC against attacks versie 4.11.2.22 gedownloaded.

Bij installatie bleek de versie ouder (ik denk 4.7). Dus ik installeerde 4.11.2.22 en kreeg een andere versie.

Ik heb die verwijderd met Revo om weer eens te proberen 4.11.2.22 erop te zetten maar toen kreeg ik melding dat er al Threatfire op stond.

Ben dan met System restore naar oude toestand teruggekeerd.

Mijn beginprobleem met Threatfire was het volgende:

Wegens computerproblemen Hijackthis laten lopen. Daar zag ik Threatfire vermeld en toen besefte ik plots dat ik het ikoontje (vlam) lang niet meer gezien had in mijn taskbar. Ik dacht eerst dat ik Threatfire misschien verwijderd had maar het bleek er wel nog op te staan. Maar ik kon het icoon op geen enkele manier in de taskbar krijgen.

Toen besefte ik ook dat ik Threatfire scans allang niet meer gezien had (die liepen normaal wekelijks).

Dus volgens mij werkte threadfire ook niet meer.

Ik heb soms bij het downloaden van programma's problemen gehad met Threatfire en moest dat dan even uitschakelen. Dat ging door rechts te klikken op het ikoontje in de taskbar. Nu kon ik het ikoontje in de taskbar krijgen door Threatfire manueel te starten maar rechtsklikken deed niets meer.

Omdat ik ergens las dat Threadfire niet meer als standalone te krijgen is denk ik in feite dat dat de reden is waarom oude versie niet meer werkt.

Ik heb het nu dus niet meer. Spijtig want ik vond het een goede aanvulling bij mijn Comodo. En zou het wel graag terughebben.

Gebruik jij het nog??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Threadfire niet en ik kende het ook niet tot ik jou bericht hier zag :-)

Verwijder Treadfire, ruim dan het register op met CCleaner en herinstaller Treadfire.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kweezie Wabbit. Voorlopig ga ik even wachten met Threadfire er weer op te zetten. Ik hoop nog reaktie te krijgen van iemand die het programma wel kent.

Ik heb jouw link gevolgd en zie daar alleen een knop TRY IT FOR FREE. Dat vind ik wat gevaarlijk. Meestal gaat het hier om tijdelijk gratis versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.