Ga naar inhoud

HD Video's (HD en AVCHD)

flipper991

Aanbevolen berichten

Wij hebben een Packard bell laptop met de volgende gegevens:

Dual Core Processor E-350 (1.60GHz) 6GB DDR3 RAM 750GB HDD AMD Radeon HD 6310-videokaart HD-LED-scherm, 17,3 inch 1,3 MP webcam DVD-brander 3x USB 2.0 1x HDMI OUT OUT 1x VGA 1x RJ45

Nu zou je zeggen dat dit toch wel HD en AVCHD zou moeten aankunnen. Helaas is dit niet het geval. Als hij dit al afspeelt dan is dit heel erg schokkerig en slecht. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd te doen (drivers) om dit probleem te verhelpen maar het blijft schokkerig spelen.

heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (ik wil pinnacle studio 12 gebruiken maar dit wordt hierdoor vrijwel onmogelijk gemaakt. Het lijkt wel alsof de laptop dit niet aankan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welk(e) programma('s) speel je de filmpjes af? Heb je het al eens geprobeerd met VideoLAN - Official page for VLC media player, the Open Source video framework! ?

Uit ervaring weet ik ook dat Pinnacle Studio een vrij zwaar programma is. Op mijn desktop had ik versie 10 geïnstalleerd en zelfs dat lukte niet met mijn Dual core E8400 (3 GHz) en 4 GB aan RAM...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit met verschillende players geprobeerd af te spelen

• vlc mediaplayer
  • windows media player
  • gomplayer

Helaas met geen van alle echt succes.

Dat pinnacle een zwaar programma is weet ik inderdaad vreemde is alleen dat hij gewone avi bestanden probleemloos bewerkt en doet wat hij hoort te doen. echter met de AVCHD is dit werkelijk een ramp. Maar ook het afspelen van deze bestanden heeft hij veel moeite mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit ook op you tube met hd filmpjes?Kijk ook de instellingen van je videokaart eens na,kijk of hardware-versnelling is aangevinkt.Het enige dat ik verder nog kan bedenken is dat je een missende codec hebt, hier kan je zowel het Windows 7 Codec Pack als het K-Lite Codec Pack downloaden.Baat het niet dan schaad het zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit ook op you tube met hd filmpjes?Kijk ook de instellingen van je videokaart eens na,kijk of hardware-versnelling is aangevinkt.Het enige dat ik verder nog kan bedenken is dat je een missende codec hebt, hier kan je zowel het Windows 7 Codec Pack als het K-Lite Codec Pack downloaden.Baat het niet dan schaad het zeker niet.

Helaas heb ik deze stappen allemaal al gedaan.

HD filmpjes van youtube zijn geen probleem. deze speelt hij mooi zuiver af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.