Ga naar inhoud

Na verhuizen naar Rome start computer niet meer op


VDV

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Voor mijn studie ben ik twee maanden geleden naar Rome vertrokken om hier een jaar door te brengen. Aangezien ik met het vliegtuig ging kon ik niet mijn computer mee nemen en heb ik 'm dus via post moeten opsturen.

Hier aangekomen zag ik dat de doos ( die uiterst goed verpakt was ) niet was beschadigt en heb ik alle kabeltjes etc gechecked. Enig probleem is:

Wanneer ik de computer opstart ik een heel klein piepje hoor maar dat ie niet in de bios of iets gaat. Nu heb ik een beetje de standaard trukjes uitgeprobeerd ( 1 RAM eruit, stroom resetten etc ) maar het werkte allemaal niet.

EDIT: De ventilator gaat draaien, maar de 'bios-biep' komt niet.

Ik moet alleen 1 ding toevoegen en dat is dat ik de laatste tijd in het apartement hier lage stroomverbinding heb. Ik weet niet hoe laag ( aangezien ze dat zelf ook niet weten ) maar we schijnen een upgrade te krijgen van het electricien bedrijf. Nu is het namelijk zo dat wanneer we de oven aanzetten om iets te bakken dat dan de stroom uitvalt.

Zou dit een reden kunnen zijn voor het feit dat ie niet wilt 'door opstarten' ?

Alvast bedankt voor het lezen en reageren,

Wouter

PS. Ik check deze discussie om de paar minuten, dus als je iets duidelijker uitgelegd wilt, kan ik toelichten.

aangepast door VDV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Nee dat heb ik niet, al ben ik wel naar een monteur geweest en die had precies hetzelfde probleem. We zijn tot de conclusie gekomen dat het moederboord waarschijnlijk defect is, al laat ik de uiteindelijke conclusie natuurlijk aan hem over.

mvg

Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.