Ga naar inhoud

sinds kort herhaaldelijk blue screen (windows vista)

gstyle01

Aanbevolen berichten

Tools zoals driver tuner zijn niet echt aan te raden.

Ze vinden altijd wel een driver om te updaten en echt veilig zijn ze ook niet want meestal installeren ze een of andere extra toolbar in je browser waardoor deze kwetsbaar wordt voor infiltratie door malware en virussen.

Je weet ook niet waar de drivers gehaald worden en of de drivers zelf wel goed zijn.

Negeer de resultaten van driver tuner en verwijder de tool.

Als het gebruik van een dergelijke tool nodig of nuttig is, zullen wij dat wel aangeven en ook doorverwijzen naar een veilige tool.

Hier heb ik wel een beetje kortaf gereageerd maar bij googelen naar "driver tuner" vond ik niets betrouwbaar en ik was bang dat je door het gebruik van "louche" sofware nog meer problemen zou krijgen.

De link die je nu doorgeeft als bron van de driver tuner, ziet er wel betrouwbaar uit.

Het model MH35 is niet terug te vinden op de site van PB :sad

Bij verder zoeken, bleek dat dit model met XP werd geleverd en dat er weinig tot geen drivers voor windows 7 zijn voor dit model.

Aangezien ik op het web niets kon vinden met betrekking tot de videodriver wat ons kon helpen, zou ik toch de driver tuner willen inzetten.

Begin met enkel de drivers voor video en geluid en kijk wat het resultaat is.

Als daarmee het probleem opgelost is, hoef je de andere drivers niet persé te updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Excuses voor de late reactie. Nog hartstikke bedankt voor de goede adviezen (ze waren zeker niet kortaf). Maar ik heb toch de hardeschijf en processor laten vervangen en ben weer terug gegaan naar windows vista. Wel Ultimate in dit geval. Alle driver problemen zijn hiermee opgelost en de processor en het moederbord worden ook niet meer zo warm gelukkig (tussen de 40 en 50 graden).

Zal ik dit topic afsluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs weer een aantal keer een blauw scherm gehad na alles vervangen te hebben (zie logs beneden)

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.256.1

Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 7f

BCP1: 0000000D

BCP2: 00000000

BCP3: 00000000

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\Mini031213-01.dmp

C:\Windows\Temp\WER-44600-0.sysdata.xml

C:\Windows\Temp\WERB930.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:

Privacyverklaring voor de Microsoft Error Reporting Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]24575[/ATTACH]

- - - Updated - - -

Er zijn meer blue screens geweest vorige week maar die log gegevens heb ik per ongeluk met cc cleaner gewist.

Ik vind het zeer vreemd dat dit nog steeds gebeurd na het vervangen van de hardeschijf, processor en besturings systeem. Zou het dan toch aan het moederbord liggen? Dan kan ik net zo goed een nieuwe laptop halen denk ik :-(

logs blue screen.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De driver die ik bedoelde staat er niet bij :sad

Ik kon het ook vooraf niet controleren of de juiste driver er bij zat.

De onderdelen waarvoor deze drivers bedoeld zijn, werken goed en dus hoef je de drivers eigenlijk niet te updaten.

Je kan altijd de versies van deze drivers vergelijken met de geinstaleerde drivers en als ze recenter zijn, kan je ze installeren op eigen risico.

Het gaat hier om de drivers voor je grafische kaart, het touchpad, de geluidsdriver en de driver voor de wifi kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.