Ga naar inhoud

sinds kort herhaaldelijk blue screen (windows vista)

gstyle01

Aanbevolen berichten

• Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het gaat er niet beter op kan niets meer bedenken wat te doen. Heb mijn backups wel al gelukkig dus kan mijn systeem heristalleren maar ik kom niet verder zelfs 'met' de installatie cd...

- - - Updated - - -

Ik heb nu windows vista ultimate. dit was de beste oplossing omdat mijn laptop daar alleen maar het beste op draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens enkele hardware testjes doen.

Doe eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Deze test start normaal op vanaf de cd; je hebt dus je windows niet nodig.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Ook deze test start vanf de cd.

Als geen van beide tests willen opstarten, heb je waarschijnlijk een probleem met het cd/dvd station of het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen windows vista ultimate 32 bit opnieuw kunnen installeren gelukkig. Ik vind alleen dat deze er niet zo gelikt uit ziet als de vorige die ik had heel vreemd. Ik heb al de resolutie op z'n hoogst staan maar het is nog niet helemaal zoals ik het gewend was. Moet ik hiervoor nieuwe packard bell easynote graphics drivers downloaden?

Ik zie ook dat er op mijn C schijf nog een map windows.old staat welke heel veel ruimte in beslag neemt. Hoe kan ik deze verwijderen?

- - - Updated - - -

Ik had overigens wel de 32 bit versie voor de herinstallatie, dit alleen even ter info nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen windows vista ultimate 32 bit opnieuw kunnen installeren gelukkig. Ik vind alleen dat deze er niet zo gelikt uit ziet als de vorige die ik had heel vreemd. Ik heb al de resolutie op z'n hoogst staan maar het is nog niet helemaal zoals ik het gewend was. Moet ik hiervoor nieuwe packard bell easynote graphics drivers downloaden?

Je zou opnieuw Driver Tuner voor PB kunnen inzetten om de drivers te controleren en eventueel te updaten.

Ik zie ook dat er op mijn C schijf nog een map windows.old staat welke heel veel ruimte in beslag neemt. Hoe kan ik deze verwijderen?
Dit is de map waarin je vorige windows installatie is opgeslagen. Hiermee kan je eventueel de vorige versie nog terugzetten mocht je dat willen.

Voorlopig zou ik ze nog laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal de vorige windows versie dan even laten staan nog dan. Maar ik kan eigelijk niet eens op internet komen dus het word lastig om met driver tuner voor pb de juiste drivers er op te zetten en te laten updaten. Ik weet dat ik een packard bell MH35 heb maar kan er niet de juiste netwerk drivers voor vinden. Het zijn er zoveel gewoon. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Kijk nu of er onbekende apparaten bij zijn of apparaten met een gele driehoek of een rode X.

Doe het onderstaande voor alle gemerkte en onbekende apparaten.

Rechtsklik op het apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.