Ga naar inhoud

Abnormaal hoog processorgebruik

Aanbevolen berichten

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.:top:

Je kan de kolommen breder maken zodat de volledige naam van de processen te zien is.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Veel beter :-)

Presentationfontcache.exe is een onderdeel van het .NET framework en kan je dus niet zomaar uitschakelen.

Ga naar start, typ services.msc in het zoekveld en druk enter.

Selecteer nu Windows Presentation Foundation Font Cache en stop de service.

Open de verkenner, blader naar de map c:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Local en verwijder het bestand FontCache4.0.0.0.dat

Het bestand kan ook FontCache3.0.0.0.dat zijn, afhankelijk van welke versie van het framework je hebt geinstalleerd.

Ga dan terug naar de services en start de service opnieuw op.

Controleer of het opstarttype op handmatig staat en pas het aan indien nodig. (dubbelklikken om te openen en te wijzigen)

Sluit het services venster.

Controleer nu het processorgebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles terug in orde :)

Een klein vraagje nog voor ik thread afsluit...

Wat was er nu precies mis met mijn computer? M.a.w. hoe vertraagde mijn computer zoveel door dat kleine bestandje? :o

Als het te moeilijk uit te leggen is hoef je niet te antwoorden, maar ik leer graag bij ;)

Alvast bedankt voor de moeite Kweezie en Kape

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.