Ga naar inhoud

Vista 'niet-legitieme versie'

Quetzal

Aanbevolen berichten

Ik had een tijd terug al het probleem dat op een dag het OS meldde dat ik geen legitieme versie gebruikte. Is nochtans wel degelijk zo, stond op het toestel zoals ik het kocht in 2009.

Door mijn recovery disks op de computer los te laten, leek dit 2 weken geleden opgelost, ik had mijn toestel "nieuw" en leeg terug.

Maar nu krijg ik dus weer die melding bij opstarten. Ik kan mijn code niet bevestigen, voor activeren is er slechts spraken van een nieuwe productcode kopen...

Kan ik iets doen zonder weer 'de klok terug te draaien'....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ***lig, ik houd mijn papieren altijd bij, maar uitgerekend van dit toestel heb ik niet meer de aankoopfactuur.

Ten tweede: na 3 jaar en intens gebruik is de sticker op de behuizing weggeteerd, daar kan ik geen code lezen. De productcode die ik bij gebruik van de pc vind, bevat 'OEM' ipv van nummers.

Mijn plan is nu: hem opnieuw proberen in orde te krijgen met de recovery disks (dat lukte enkele weken terug), en dan de (goedkope) upgrade windows 8 kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na herinstallatie van de laptop, krijg ik nog steeds de vraag om te activeren. Er staat wel dat er over 2 dagen een automatische activering zal gebeuren, ik wacht nog af wat er dan kan gebeuren.

Indien geen resultaat bel ik nog eens naar Acer.

En als laatste optie is er dus -onterecht- een nieuwe OS kopen, want ik denk niet dat een upgrade kan lukken als Vista niet geactiveerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik had het niet zo bekeken dat jullie alles bleven opvolgen, ook wat ver wegzakt.

Die melding dat ik binnen 3 dagen moest activeren..na aftellen begonnen weer 3 dagen, dan 14 dagen..

Voor mijn Vista zich 'niet-legitiem' verklaarde is dat ook heel lang zo geweest, dus ik wacht gewoon af.

Indien het probleem weer opduikt, ga ik eerst naar de keten waar ik aankocht (factuur is toch boven gekomen).

Desnoods zal ik er Windows 7 voor kopen, toestel werkt echt goed.

bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.