Ga naar inhoud

Telenet-modem en eigen router

Tyler Durden

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik weet dat hierover al een aantal discussies gestart zijn, en die heb ik ook gelezen maar ik kom er zelf niet meer uit. Ik licht kort mijn situatie toe.

Op mijn Telenet-modem (met ingebouwde router en draadloos internet) wil ik een router aansluiten die al dan niet fungeert als draadloos toegangspunt. Vanuit de modem vertrekt een kabel naar de digicorder en een kabel naar mijn eigen router (Sitecom 300N Wireless). Die kabel zit ingeplugd in een LAN-poort (geen WAN) en de DHCP-server van de Sitecom-router is uitgeschakeld. Op de Sitecom-router moeten 2 desktops (allebei met Windows 7) en een Synology ds210j aangesloten worden met kabel. Daarnaast wil ik nog met een laptop en iPad draadloos verbinding maken.

Via kabel heb ik nu internet maar draadloos internet krijg ik maar niet aan de praat... Het signaal wordt wel uitgezonden, maar ik kan op geen enkel apparaat verbinding maken, zowel op de Sitecom-router niet als op de Telenet-modem. Het signaal is wel zichtbaar en de ontvangst is zeer goed.

Het rare is ook dat ik telkens maar even op de admin-pagina's van de Sitecom-router kan (via 192.168.0.1) als die net opgestart is en van zodra ik naar 'Wireless Settings' ga (ook al is dat via kabel), dan verlies ik de verbinding met de router zelf. Ik kan dan wel gewoon nog op internet.

Ik heb al een aantal topics gelezen en het een en ander geprobeerd, maar nu heb ik toch hulp nodig. Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe? Of heeft iemand een betere oplossing?

Het liefste zou ik gewoon de Sitecom-router gebruiken voor zowel kabel als draadloos.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trek de kabel eens uit jouw router en probeer dan draadloos verbinding te maken met de Telenet modem.Als dat lukt dan weet je zeker dat er geen probleem is met het draadloos signaal signaal.Ik geloof dat als je met een kabel werkt in die modems je het draadloos signaal blokkeert.Toe ik mijn nieuwe modem voor fibernet kreeg en ik zei dat ik waarschijnlijk nooit draadloos zou gaan wisselde de technicus de modem om naar één met alleen een kabelaansluiting en zonder ingebouwde router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.