Ga naar inhoud

[OPGELOST] Laptop boot error

Yannickbl

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik gebruik Windows Vista & Ubuntu 7.10. (Al was deze laatste gwn een probeersel)

Nu, vandaag stond mijn C boot vol (dus de Vista partitie) & buietn mijn back up waren er nog 2 andere partities, waar op 1 van de 2 dus Ubuntu zou moeten staan.

Nu bij schijfbeheer kreeg ik te horen dat de kleinste partitie geen windows partitie was & dat daar dus neits aan veranderd kon worden, hieruit leidde ik af dat dit de partitie was waar ik Ubuntu had op geïnstalleerd.

Dus verwijderde ik de andere partitie & voegde de vrijgekomen ruimte toe aan mijn Vista gedeelte.

Nu tot zo ver geen probleem, maar ik besloot van de laptop herop te starten om te zien of alles wel nog goed werkte, niet dus...

Bij het opstarten van de laptop is het enige dat ik krijg:

GRUB loading stage1.5

GRUB loading, please wait...
Error 22

Probleem dus... ik weet zelf amper iets over pc's buiten de basics dan & had misschien beter niet moeten prutsen aan iets waar ik geen weet van had, toch zou het zeer leuk zijn moest er iemand zijn die mij kan helpen dit probleem op te lossen!

Nu, ik kan via de Ubuntu live cd wel nog aan al mijn bestanden, dus indien ik de laptop volledig opnieuw zou moeten herformatteren is dit niet zo'n groot drama.

(Laptop=Medion MD96350 indien dit er toe doet)

Alvast bedankt,

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm lijkt niet te werken, maar ik doe wrs iets verkeerd.

Ik heb Hier die 0.9711 versie gedowload die dan uitgepakt & de files op een CD-RW geplaatst.

Als ik boot met de cd-rw in, krijg ik gewoon opnieuw dezelfde foutmelding met wat extra lawaai...

Nu ik neem aan dat ik het maken van de cd gewoon fout heb gedaan & dat het op een andere manier moet gebeuren?

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer u het bestand hebt gedownload hebt u een ISO formaat,

u hoeft dit niet uit te pakken, gewoon openen, wanneer u nero hebt kan u meteen cd cd branden.

Hebt u geen nero, gebruik dan deze:

Active@ ISO Burner. Data CD DVD burning software. Write ISO image to CD,DVD,CD-RW,CDR,DVD-RW.

wanneer de cd gebrand is gewoon in de pc stoppen en pc starten, pc zal starten vanaf de cd en u kan erna de instructies volgen

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.