Ga naar inhoud

Telenet Motorola draadloos + D-link Dir615

SnoopMoop

Aanbevolen berichten

We hebben thuis al een tijdje draadloos internet van telenet welke komt van een Motorola.

Maar dit draadloos internet is toch niet zo sterk. Deze staat onder in de garage. En slecht 1 verdiep hoger en diagonaal door het huis uit, is de verbinding al te zwak voor mijn ps3 ( schommelt rond de 10% ).

Hierdoor dacht ik dus om zelf een router bij te zetten ( Dlink Dir-615 ).

Maar nu heb ik het probleem dat ik deze niet werkend krijg. Ik heb een vermoeden dat ik hier een probleem heb met ip-adressen. Vermits het de bedoeling is dat het draadloos internet van telenet blijft werken.

Situatie:

Inkomend Internet op Telenet draadloos Motorola -- Hier wordt draadloos afgenomen door laptops

Kabel gaat naar D-link Dir-615 router ( verdiep hoger ) -- Hier wordt draadloos afgenomen door PS3 ( bedoeling toch )

Op deze D-link vertrekt dan ook weer een netwerkkabel naar de vaste PC.

Ik heb de D-link al eens proberen in te stellen met het software pakketje wat erbij zit.

Maar wanneer ik dan probeer te connecteren met de D-link lukt dit niet ( met PS3 ).

Als ik met de laptop probeer connectie te maken lukt dit wel, maar dan krijg ik geen toegang tot internet.

Mijn vermoeden is dat ik in de problemen zit met ip-adressen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met hoe ik de D-link correct met configureren voor deze situatie.

Dank bij voorbaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Dlink moet je geen instelling aanpassen tenzij dchp

Instelling aanpassen doet je alleen als dat nodig is.

Ik heb ondertussen nog eens vanaf nul geprobeerd met de installatietool van D-link.

Nog altijd geen verbinding mogelijk. Ik heb enkele screenshots bijgevoegd

post-39294-1417705149,2021_thumb.jpg

post-39294-1417705149,2669_thumb.jpg

Als ik DHCP wil uitschakelen en Settings saven :

post-39294-1417705149,3321_thumb.jpg

post-39294-1417705149,402_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.