Ga naar inhoud

Windows 7 herkent platenspeler niet

Gerie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een platenspeler van Akai die niet wordt herkend op mijn desktop/laptop met windows 7.

Als ik de USB kabel aansluit gebeurt er dus helemaal niks. Er wordt geen stuurprogramma geinstalleerd. Ook andere poorten helpen niet.

Heb al op internet gezocht maar wordt niet echt wijzer. Aan de ene kant merk ik dat platenspelers het gewoon vaak niet doen op windows 7, aan de andere kant lees ik iets over een asio driver van Akai. Maar aan die driver heb ik helemaal niks want die geeft een foutmelding met een code.

Dan lees ik ergens weer dat iemand met dezelfde platenspeler wel geluid heeft op windows 7. Voorheen had ik vista en daar was alles oké. Plug and play en het werkte gewoon maar nu dus niet meer.

Is er misschien iemand die weet wat hier aan de hand kan zijn? Durf geen andere platenspeler te kopen omdat ik dan weer lees dat er andere mensen zijn die hem ook niet aan de praat krijgen. :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Akai kan ik niks vinden. Ik heb wel gelezen dat er een Asio driver geinstalleerd zou kunnen worden. Maar ook dat gaat niet omdat ik dan een foutmelding krijg. Toen ik dit ben gaan uitzoeken las ik ergens anders op een forum dat er ook iemand was die de Asio driver niet geinstalleerd kreeg. Op de website van Akai word ik al niet veel wijzer. Ben bang dat ik een nieuwe platenspeler zal moeten kopen die niet van het merk Akai is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik. Ik heb altijd de platenspeler gebruikt via Vista zonder problemen. Maar aan Audacity heb je niets als er geen stuurprogramma voor de platenspeler aanwezig is. Het probleem is dus juist dat Windows 7 weigert het stuurprogramma van de platenspeler te installeren. Vista gaf daar geen problemen. Bij plug and play werd dan automatisch het stuurprogramma geinstalleerd en nu dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.