Ga naar inhoud

De standaardgateway is niet beschikbaar

ketchup

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Hey

Ik heb het internet vorige week geprobeerd bij iemand anders, geen probleem. Op mijn eigen kot een hele week probleemloos kunnen surfen. Maar nu is er een ander probleem. Er is iets met de router. De lichtjes van de router zijn aan, maar het lampje 'systeem' knippert elke seconde. Dit zorgt dat er geen bekabeld internet is op de koten. Als ik mijn pc rechtstreeks inplug aan het internet voor de router heb ik wel internet. Ik heb de router al een paar keer uitgetrokken maar zonder resultaat.

Dit was vorige week ook, maar toen ging het na een paar uur vanzelf weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betekent dit dat dan niemand op internet kan?

Dan is er waarschijnlijk een probleem met de router.

Van wie is die router en waar staat hij?

Er is nog steeds draadloos internet, maar geen bekabeld. De router is van de kotbaas en staat hier beneden. Ik heb nu een de kabel die in de router ging om het signaal te versprijden rechtstreeks op mijn kot gezet, nu heb enkel ik bekabeld internet. De anderen zitten toch altijd op draadloos. Maar is die router nu kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel "koten" zijn er daar?

Hebben die allemaal een bekabelde aansluiting?

Kan je even opgeven welke toestellen er allemaal beneden staan bij de router en hoe ze onderling verbonden zijn.

Van elk toestel graag het merk en het model of type.

Er zijn hier 6 koten, hebben allemaal bekabelde aansluiting.

Beneden staat er zo een BBOX van Belgacom en een router van TP-Link, TL R860 zou dat moeten zijn.

Ik heb nu 2 dagen vakantie dus zal pas volgende week met zekerheid de juiste toestellen kunnen benoemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een de kabel die in de router ging om het signaal te versprijden rechtstreeks op mijn kot gezet, nu heb enkel ik bekabeld internet.
Heb je de kabel van jou kot dus rechtreeks op de BBox aangesloten en dan heb je wel internet?

Als er nog een vrije LAN poort is op de router, kan je die ook eens proberen voor jou kot.

Best de kotbaas op de hoogte brengen en het laten nakijken want misschien is er toch een defect aan de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.