Ga naar inhoud

Icoontjes kwijt

IneV

Aanbevolen berichten

Twee kleine probleempjes - mocht iemand het kunnen mee oplossen zal ik eeuwig dankbaar zijn :adore: xD

Oja al ter informatie: werk met windows XP aan laptop en probleempjes ontstonden sinds ik telenet heb, wat nog maar zeer recent is.

Probleempje 1: Icoontje kwijt van geluid

Wat alvast niet werkt is het volgende:

Via taakbalk naar eigenschappen en dan naar aanpassen en zoeken aldaar bij actieve en niet active.

Wat ook niet werkt is:

Naar configuratiescherm dan naar geluiden en audio app

Daar staat aangevinkt: pictogram voor volume in systeemvak plaatsen

Toch staat het pictogram van geluid niet meer in mijn menu-tje.

Iemand een idee hoe ik het toch terug kan krijgen mijn icoontje voor geluid?

Probleempje 2: Het icoontje van del lan verbinding wil niet blijven staan.

Telkens ik de laptop uit zet is het weg - ik kan het perfect vinden via taakbalk

ik vink dan aan: altijd weergeven - maar telkens ik dan laptop afzet en terug op zet

is het opnieuw weg - moet dit nu zo al enkele dagen doen en vraag me af wanneer

het eens gaat blijven staan dat stoute ding :eviltongue:

Iemand een idee hoe het kan blijven staan waar het moet staan zonder dat ik telkens

moet aanvinken altijd weergeven.

Alvast bedankt voor hulp.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik weet niet of het in Windows xp ook kan want xp is al héééééél lang geleden voor mij.

Maar heb je ook een pijltje in de buurt van je klok zoals onderstaande:

post-23245-1417705179,7752_thumb.png

Klik er op en je ziet nog een aantal icoontjes.

Klik op aanpassen.

Je kan dan het gedrag aan passen, zoals hieronder aangeduid.

post-23245-1417705180,0151_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee die functie heb ik helaas niet.

het icoon van de del lan verbinding heb ik nu wel terug weet zelf niet hoe dat gekomen is

Het icoon van het geluid blijft weg

Wat ik nu dagelijks doe is het volgende maar dat blijft lastig

ik ga naar mijn configuratie scherm dan naar geluiden en audo app daar aanvink volume in systeemvak plaats dat vink ik dan uit en dan vink ik het terug aan dan komt mijn icoon MAAR telkens ik de laptop afzet moet ik dit telkens opnieuw doen dus dagelijks aanvinken uitvinken en terug aanvinken :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende het verdwijnen van het geluid icoontje kan je deze oplossing van Microsoft proberen.

- - - Updated - - -

Probeer eerst dit eens:

Ga naar Start/Configuratiescherm/Geluiden en Audioapparaten, en dan zie je een optie "Plaats geluidsicoon in taskbar". Of soortgelijke tekst, aangezien ik geen Windows XP heb.

Hier is de engelse vertaling:

Hello, Go to Start, Control Panel, Sounds and Audio Devices click it, and you should see an option which says, Place volume icon in taskbar put a tick in that box and click ok.

Bron: http://www.tomshardware.co.uk/forum/239916-35-volume-icon-disappearing-task

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die pagina eerder geraadpleegd en heb ze nu opnieuw bekeken en die geeft mij geen oplossing

- - - Updated - - -

kurt dat is wat ik elke dag meermaals moet doen en doe

ik zet alle dagen het vinkje aan bij zet in taskbar MAAR telkens ik mijn laptop afsluit is het icoontje opnieuw weg

en moet ik dus opnieuw eerst uitvinken dan terug aanvinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.