Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast antichrist
Geplaatst: (aangepast)

Beste,

in het verleden heb ik het nood niet gehad om een windows PC te hebben. Desondanks, wil ik nu een bootcamp. Ik heb dit geprobeert en dit ging niet. Dit kwam omdat er bepaalde files niet verplaatst konden worden (versleuteld). Daarom wil ik mijn Mac herinstaleren. Waarom een bootcamp? Ik heb een tijdje via VMWare Fusion gewerkt, maar ik vond dit niet zo handig omdat je dan met je ram verbruik zit (Loop nogal redelijk vaak vast). Ik heb ook veel windows games, en die wil ik dus kunnen spelen.

Ik heb dit nog nooit gedaan en ik wou graag weten of deze stappen kloppen:

Mac opstarten met C ingedrukt: Boot vanaf CD

Hulpprogramma Schijfhulpprogramma opstarten voor fragmentatie van Macintosh HD (Mijn huidige systeemschijf, waar alle files opstaan)

Installatie van Mac OS 10.6.4

Upgrade naar Mac OS 10.8.2

Installatie van bootcamp

Installatie Windows 7 Ultimate 64 bit (Via Bootable USB/ISO op Mac zelf)

Zou dit proces werken? Het is vooral belangrijk dat alle vorige files eraf zijn i.v.m. de bootcamp en niet verwijderbare bestanden in systeemvoorkeuren.

Groetjes!

aangepast door antichrist
Gast antichrist
Geplaatst:

Tot nu toe is dit gelukt.

Je start je mac op vanaf je CD. Hierin kun je kiezen voor schijfhulpprogramma waarlangs je je mac kan formateren. Mac OS 10.6.4 is dan makkelijk te installeren. Heb meteen updates gedaan, en je krijgt automatisch een update naar 10.6.8, deze zorgt ervoor dat je gemakkelijker kan overschakelen naar 10.7.2. Ik heb jammer genoeg geen tijd gehad om een iTunes card te gaan halen, om de download van 10.7.2 te kopen in de appstore. Bootcamp heb ik dan al maar ingesteld, en dat is nu allemaal mooi gelukt. Enkel nog de installatie van windows moet gebeuren.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.