Ga naar inhoud

Help ! : Page Fault Error in Non Paged Area 0x00000050

Marius Effendi

Aanbevolen berichten

Mijn laptop start niet meer op in Windows (XP professional):

De PC is een intel I5 core

Bij het opstarten wordt na het Windows scherm (met lopende balk) verder gegaan naar het scherm voorafgaand aan het Desktop scherm. Dit laatste scherm wordt nooit zichtbaar omdat dan een BSOD komt met de volgende melding:

Page Fault In Non Paged Area

0x0000005 (0xD7DAE787 , 0x00000001 , 0x806614B6 , 0x0000000)

Aansluitend wordt er een memory dump gedaan. Er wordt in het BSOD geen melding gedaan van een driver die als mogelijke oorzaak wordt aangewezen.

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn pc ? en wat is er aan te doen ?

Ik ben pas laat in de minidump files gaan kijken...ik wist niet dat de pc ingesteld was dit te doen. Ik heb voor het voorval geen hardware toegevoegd/weggehaald. Alleen Norton antivirus geinstalleerd (eind augustus 2012)

Ik heb op internet gezocht naar deze fout. Met de gevonden informatie heb ik het volgende gedaan:

- Last known good configuration geselecteerd => start niet door en dezelfde melding

- Safe mode => start niet door en dezelfde melding

Andere modi ook geprobeerd ( safe mode + networking / debugging mode etc.)

- RAM geheugen (2GB DDR3 en 1GB DDR3) individueel en tesamen => pc start niet door

- Ander RAM geheugen ( 4GB DDR3 ) => pc start niet door

- RAM geheugens in andere PC => deze andere pc werkt prima met deze geheugens

m.b.v. een usb-SATA dock op een andere PC

- Harddrive met checkdsk gecontroleerd => geen fouten

- Harddrive met een viruscheck(trendmicro) gecontroleerd => "no security risk found"

Met recovery CD een repair maken:

=> loopt de procedure af om in Windows te door te starten enb resulteert in een andere BSOD:

0x0000007b

Ik heb de minidump files van de pc moeten afhalen om die met een andere pc te kunnen analyseren. Ik heb het programma "whocrashed"gebruikt. Dit programma gaf het volgende resultaat:

On Fri 5-10-2012 18:05:22 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\WINNT\Minidump\Mini100512-22.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x18A4B6)

Bugcheck code: 0x10000050 (0xFFFFFFFFD802E787, 0x1, 0xFFFFFFFF806614B6, 0x0)

Error: CUSTOM_ERROR

file path: C:\WINNT\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Conclusion

--------------------------------------------------------------------------------

36 crash dumps have been found and analyzed. Only 15 are included in this report. No offending third party drivers have been found. Consider configuring your system to produce a full memory dump for better analysis.

aangepast door Marius Effendi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan het bericht wil ik nog toevoegen dat er geen hardware wijziging is geweest en dat een maand voorafgaand aan de problemen Norton antivirus is geinstalleerd.

De PC heeft een Core I5-520M processor met 2+1 GB DDR3 RAM geheugen en een 500GB SATA HDD. Ik kon verder niet achterhalen wat voor moederbord / grafische kaart erin zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.