Ga naar inhoud

Thuisnetwerk instellen met Telfort20mb

michaellimo

Aanbevolen berichten

Het lukt mij maar niet een thuisnetwerk in te stellen, misschien heeft iemand op dit forum er verstand van? Tips zijn meer dan welkom!

Ik heb:

- Een vast pc met Windows Vista en een netwerk aansluiting (geen wireless)

- Een laptop met Windows 7 en interne atenne

- Een Zyxel P-2812HNU(L)-Fx Series 802.11n Wireless VDSSL2 VoIP Combo WAN IAD van Telfort

- Een Linksys WRT54G router met 2 atennes 4 gaatjes voor ethernetkabels en een gat voor Internet kabel

- Een Linksys USB Network adapter Wireless-G model WUSB54G

Nu is het punt dat de ADSL binnen komt in de meterkast op de gang, 4 meter vanaf mijn voordeur, op de overloop (appartementencomplex, nieuwbouw). Er ligt een kabel tussen de meterkast en de woning.

Zolang de kabel in de meterkast in de Zyxel zit en ik de kabel in de woning op de vaste pc aansluit is er geen probleem en heb ik snel internet. Nu kan ik alleen de laptop niet gebruiken.

Hoe stel ik de dingen in dat ik op mijn vast pc gewoon internet via de kabel kan blijven gebruiken, maar hienaast ook wireless internet in de woning heb voor de laptop.

Ik dacht misschien de Linksys router in de woning als eerst op de kabel aan te sluiten die uit de meterkast komt en in die linksys weer de kabel te pluggen naar de vast pc, maar hoe krijg ik dit allemaal werkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een lan-verbinding met Zyxel P-2812HNU

Dan onderstaande doen:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.