Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

na een lange en uitgebreide zoektocht voor een 17" laptop heb ik de keuze kunnen reduceren tot 2 stuks: een ASUS en een Toshiba. Heeft er iemand positieve/negatieve ervaringen met een recente 17" laptop van een van beide merken ? Indien ja, graag jullie mening over beeldscherm, garantieervaringen en bouwkwaliteit.

1e keuze: ASUS A7SN-75016C - iemand een review van deze laptop ? ervaringen met ASUS

- 17" WXGA+ 1440x900

- T9300 6MB Cache

- 4GB RAM 667

- 320GB 5400rpm HD

- GeForce 9500M 256MB

- Vista Premium

- 2 jaar garantie

- met draagtas en muis

- 1101,00 €

2e keuze: Toshiba P300 174

- 17" 1440x900: prachtig scherm volgens reviews

- T8300 3MB cache

- 4GB RAM 667

- 500GB 5400rpm HD

- ATI 3650 512MB

- Vista Premium

- 2 jaar garantie

- met draagtas en muis

- 1379,00 €

De ASUS heeft de beste specificaties maar een review is niet te vinden, welke kiezen en waarom.

Geplaatst:

Ik zou direct zeggen; niet die Asus. Ze maken schitterende toestellen (zowel kwalitatief als qua prestaties), maar hun support achteraf is zowat de slechtste die ik ooit meegemaakt heb; zelfs merken zoals Sweex / qtec doen beter. Als je de garantie nodig hebt kan je lang blijven wachten voor je iets terugziet, en bij een laptop is dat toch niet echt ideaal.

Als ik naar je eisen kijk (qua keuze) zou ik er een 3de mogelijkheid aan willen toevoegen;

De Dell inspiron 1720 (zwaarste)

Deze heeft:

C2D T8100 cpu

3 gig ram

17" scherm

500 gigabyte harde schijf

8600M GT videokaart

4 jaar garantie in plaats van 2 jaar!

Je kan deze momenteel (enkel nog vandaag, maar ik vermoed dat er morgen een ongeveer gelijkaardige promo uitkomt) voor 1090€ krijgen als je de volgende kortingscode opgeeft: NC5BT7JPTNTB2?

Ik heb zelf al heel goede ervaringen met dell (bij verschillende systemen), en als ik zelf nog een nodig heb kijk ik zelfs niet eens meer naar de concurrentie. Schitterende toestellen voor een vrij lage prijs, echt goede garantieafhandeling (binnen de week tot max 2 weken is vrij standaard, je kan zelfs de volgende dag krijgen als je dat wenst) en dan nog eens 4 jaar ipv 2 jaar garantie (wat ik bij een laptop vrij belangrijk vind, aangezien een hardwarematig defect na 2.5 jaar gewoon inhoudt dat je toestel de vuilbak in mag, terwijl het qua prestaties nog lang niet afgeschreven is)

Geplaatst:
Ik zou direct zeggen; niet die Asus. Ze maken schitterende toestellen (zowel kwalitatief als qua prestaties), maar hun support achteraf is zowat de slechtste die ik ooit meegemaakt heb; zelfs merken zoals Sweex / qtec doen beter. Als je de garantie nodig hebt kan je lang blijven wachten voor je iets terugziet, en bij een laptop is dat toch niet echt ideaal.

Als ik naar je eisen kijk (qua keuze) zou ik er een 3de mogelijkheid aan willen toevoegen;

De Dell inspiron 1720 (zwaarste)

Deze heeft:

C2D T8100 cpu

3 gig ram

17" scherm

500 gigabyte harde schijf

8600M GT videokaart

4 jaar garantie in plaats van 2 jaar!

Je kan deze momenteel (enkel nog vandaag, maar ik vermoed dat er morgen een ongeveer gelijkaardige promo uitkomt) voor 1090€ krijgen als je de volgende kortingscode opgeeft: NC5BT7JPTNTB2?

Ik heb zelf al heel goede ervaringen met dell (bij verschillende systemen), en als ik zelf nog een nodig heb kijk ik zelfs niet eens meer naar de concurrentie. Schitterende toestellen voor een vrij lage prijs, echt goede garantieafhandeling (binnen de week tot max 2 weken is vrij standaard, je kan zelfs de volgende dag krijgen als je dat wenst) en dan nog eens 4 jaar ipv 2 jaar garantie (wat ik bij een laptop vrij belangrijk vind, aangezien een hardwarematig defect na 2.5 jaar gewoon inhoudt dat je toestel de vuilbak in mag, terwijl het qua prestaties nog lang niet afgeschreven is)

Klopt inderdaad wat DELL betreft, echter heb ik deze in levende lijve gezien en niets dan lof hierover, echter is er één groot nadeel voor mij persoonlijk - het beeldscherm van DELL niet goed - kleuren vielen me hard tegen. Qua garantie etc. is DELL idd zeer goed (en ook bouwkwaliteit etc). Vandaar dat ik me beperkt tot bovenstaande 2. Van ASUS krijg ik her en der een reactie, echter van Toshiba nog quasi niemand iets horen zeggen.

Heeft niemand een, liefst 17" Toshiba ? Ervaringen met hun service/garantie ? Toshiba is een vrij grote speler die al heel lang notebooks maakt, hun beeldschermen zijn bij de beste.

Geplaatst:

ik vrees dat ervaringen met dat type toshiba echt moeilijk te vinden gaan zijn aangezien toshiba's laptopverkoop echt enorm gedaald is de laatste tijd (zeker onder particulieren). Dit komt aangezien ze vroeger vrijwel onbetwistbaar waren op vlak van bouwkwaliteit op IBM na, maar daar hing een te ferm prijskaartje aan; waar ze nu een gewone middenmoot zijn qua bouwkwaliteit. De tijd van de zwarte plastieken dozen is helaas voorbij.

Het enige wat ik je zou kunnen aanraden is naar de mediamarkt gaan & daar eens kijken (ze hebben er normaal vrij veel laptops uit staan, en asus zit in hun aanbod). Het gaat misschien niet hetzelfde toestel zijn, maar de panelen die ze erin gebruiken zijn normaalgezien dezelfde als het om dezelfde schermmaat gaat...

Als je dat toestel voor school / werk zoekt zou ik als je die Asus neemt je zeker aanraden om te kijken of je hem ergens kan kopen waar ze een vervangtoestel geven als je toestel defect gaat, aangezien een maand tot anderhalve maand geen laptop niet vreemd is.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.