Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeieavond,

ik steek daarnet 2x2Gb ram geheugen latjes bij in mijn pc, en er zitten er ook al 2x1Gb latjes in,

Dus nu zitten er 4 latte in , totaal 6Gb

maar bij systeem in configuratie scherm zegt de pc totaal geheugen: 3.25Gb

Neem je start , en dan uitvoeren en dan dxdiag dan zegt hij

totaal: 3328mb

Hoe komt het dat hij zo weinig weergeeft, terwijl er 6 GB inzit?

Ik heb een AMD athlon 64 x2 6000+ (3.0ghz)

xp sp2, en geforce 8800 ultra 768mb(deze kaart heeft niets met de zaak te maken denk ik)

als iemand weet hoe dit komt, gelieve snel te reageren dank u!

Geplaatst:

Om 4 gig ram of meer te ondersteunen moet je een 64 bit besturingssysteem hebben.

Bij een 32bit kan je niet al je geheugen adresseren, dus hij gebruikt het dan ook niet meer.

Je zou dus naar Vista 64 bit moeten gaan (XP 64 bit heeft qua driverondersteuning nogal vrij slechte cijfers, daarin zit je bij vista toch beter en qua ram heb je méér dan genoeg ;))

Geplaatst:

bij start , dan uitvoeren dan dxdiag zegt hij :

AMD Athlon 64 x2 dual core processor 6000+,MMX 3DNow (2 CPUs)

maar die 64 heeft dus niets met 64 bit te maken ?

en... is vista wel stabiel, en kan ik dan nog wel alles draaien zonder heel veel drivers te downloaden, en welke vista 64 bit raad u mij aan, want ik denk dat er veel soorten zijn!

Geplaatst:

dat geeft gewoon aan dat je processor met 64 bits instructies overweg kan. Als je daar een 32bit besturingssysteem op installeert ga je alsnog geen nut hebben aan die 64bits ondersteuning. Dit laatste zie je ook aan veel grote OEM systembuilders; ze brengen pc's uit met 3 gig ram in. Niet omdat 4 gig te duur is (een gig ram kost niets meer, eurotje of 15), maar omdat ze anders naar 64bit windowsen moeten gaan.

Als je een 64 bit neemt zou ik de vista home premium 64bit kopen. Deze is niet al te duur & heeft toch alle functionaliteit zitten die je als thuisgebruiker nodig kan hebben. Wel zou ik eerst even controleren of alle hardware die in je pc zit probleemloos ondersteund wordt (dwz; of de fabrikant van die hardware wel de moeite gedaan heeft om drivers uit te brengen, want bij sommigen mankeert daar nog wel wat aan). denk hierbij vooral aan zaken zoals pci-kaartjes, en de onboard apparaten op je moederbord...

Vista is ondertussen wel al stabiel hoor, gewoon updaten & dat komt in orde (het servicepack is trouwens al uit enzo, dus dat zit wel goed). Kijk wel even of de games die je speelt wel degelijk draaien op vista.

Geplaatst:

Snap niet zo goed waarvoor iemand 6gig nodig kan hebben om eerlijk te zijn.

De zwaarste spellen die momenteel uit zijn, lopen op mijn 4Gig perfect, Crysis, Assasins Creed, Bioshock, binnenkort Age of Conan, echte aanslagen op je RAM geheugen, maar met 4gig heb je ZEKER meer dan genoeg hiervoor(en al zeker met die 768Mb videokaart) en voor toch zeker nog 2 jaar nieuwe spelletjes, veronderstellende dat dit een Gaming PC is...

Greetz

Willem

Gast Masters
Geplaatst:

Voor een gamingpc klopt dat.

Ik heb zelf al vloeistofstromingssimulaties moeten doen, en dan ben je toch blij dat je ff een PC van op je uni kan gebruiken waar 16 gig ram en een octacore onder zit ;)

(sterker nog, die programma's willen zelfs niet eens starten als je 2 gig ram zitten hebt, en bij 4 gig moet je op "geschatte" settings ipv exact werken.)

Geplaatst:

Voor game's heb je inderdaad niet veel RAM voor nodig, zoals Masters zegt.

Maar als je nu veel videobewerking doet, en photoshop, die durver nogal eens een hap uit je geheugen te nemen.

Maar met een Vista64bit moet je ook uitkijken omdat sommige programam en vooral games daarop niet zo goed werken.

een octacore

Bestaat dat al?

Grtz

Gast Masters
Geplaatst:

octacore in 1 cpu op zich niet denk ik.

maar om nu een dual-quadcore (intel xeon 53xx series; zijn al zeker een jaar uit) te gaan schrijven is nogal lang ;)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.