Ga naar inhoud

XP kapot

zino

Aanbevolen berichten

Mijn laptop is met xp home edition geinstalleerd. Nu heb ik met een programma zitten klooien en start de pc niet meer op. Hij gaat naar een menutje waar ik kan installeren via diskette,cd-rom,...4 opties heb ik daar. Alleen heb ik geen xp-cd bij gekregen als ik die gekocht heb (2de hands). Er staat wel een code op de achterzijde van de laptop.

Na wat zoeken op het internet blijkt dus dat ik enkel een cd-tje nodig heb alleen vind ik geen. Niemand die ik ken kan mij helpen.

Dan maar naar de computerwinkel geweest. Daar willen ze hem voor 120 euro herstellen maar ik denk dat dat toch goedkoper moet kunnen. 120 euro voor 2 uur werk?

Weet er misschien iemand waar ik de nederlandstalige xp home edition veilig kan downloaden? Dit is niet illegaal heb ik gelezen omdat ik wel een code heb. Ik heb zelf ook al gezocht maar weet geen betrouwbare site's.

Moest er nu iemand weten wat ik kan doen in mijn geval of een goeie download hebben hoor ik het graag.Hoe gaat dat dan om te branden? Heb er geen ervaring mee.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ps: Ik heb hem nu opnieuw opgestart vanop de harde schijf maar een komt na een tijdje de melding

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrln.exe.

Installeer bovengenoemde bestand opnieuw.

Ik ga dus een cd nodig hebben vrees ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten in veilige modus lukt niet meer. Ik kan alleen naar een boot device menutje

Op het moment dat je in het bootmenu zit, selecteer je de harde schijf met de pijltjestoetsen.

Nu druk je op Enter, en METEEN daarna druk je snel achter elkaar op F8. Als het goed is kun je nu wel kiezen om hem vanuit veilige modus op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok sorry,dacht echt dat dit geen probleem was. Dan maar een andere manier proberen om het in orde te krijgen.

het is gelukt om hem in veilige modus op te starten alleen krijg ik weer hetzelfde probleem:

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>\system32\ntoskrln.exe.

Ik heb volgend scherm voor mij:

Geavanceerde opties voor windows

Selecteer een optie:

Veilige modus

veilige modus met netwerkmogelijkheden

veilige modus met opdrachtprompt

Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen

VGA-modus inschakelen

Laatste bekende juiste configuratie <alleen windows-domeincontrollers>

foutopsporingsmodus

automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

windows normaal starten

opnieuw opstarten

terug naar menu met besturingssysteem

Ik heb reeds laatste bekende juitse configuratie geprobeerd maar ik krijg opnieuw volgend bericht:

- - - Updated - - -

ps: ook bij foutopsporingsmodus krijg ik dat zelfde bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.