Ga naar inhoud

Telenet limiet voor Expresnet 2 IP's->meer IP's

Gast dorus43

Aanbevolen berichten

Gast dorus43

Een kennis van mij is na een verhuis overgeschakeld van Belgacom naar Telenet (Expresnet 2 IP's) wat een beperking is daar ze ieder een laptop en nog een gezamelijke desktop hebben.

Zoals ik in verschillende threads gelezen heb, kan dit verholpen worden door een router te plaatsen achter de telenet modem.

Mijn vraag is kan dat met die Philips PSTN (g) modem-router SNA6600/18, spijtig genoeg is er enkel aan de achterkant een aansluiting telefoon (RJ11) en drie lan aansluitingen + een geblokeerde lan aansluitingen voor tv.

Kan ik een van de lan aansluitingen verbinden met de modem en een andere naar een switch? Kan dit volgens jullie werken of dient een nieuwe router ( zonder modem) aangekocht te worden.

Alvast bedankt voor je reakties:ciao::ciao::ciao:

Dorus:ciao::ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ik heb die modemrouter ook (in combinatie met telenet) en die valt enkel als switch te gebruiken. Je MOET dus een andere router kopen als je meerdere pc's wil in een netwerk hangen...

ik zou je een Linksys WRT54GL aanraden. Dus niet de G of de GS, aangezien die wel eens last hebben van uitvallen van het wireless signaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Deze thread is al niet meer zo nieuw maar ik zit met dezelfde config.

Ex Belgacom, nu Telenet. Mijn wifi router sna6600/18 staat achter de modem.

Het enige van die router wat werkt is de wifi, ik moet er dus geen utp inpluggen. Ik probeer wel nog eens de utp's van de linksys switch in mijn router te pluggen en zien wat dat geeft. (normaal volgens de telenet installateur kan ik dan meer dan 2 pc's gebruiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Het beste bij telenet is dat je een Lynksis router neemt. Als je er problemen mee hebt kan telenet je verderhelpen. bij andere routers gaan ze niets doen.

ook niet bij linksys routers.

Als je daar voor hulp wenst, zaldit een betalende interventie worden.

Telenet geeft geen ondersteuning voor routers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.