Ga naar inhoud

Datum springt steeds terug

Ikke2012

Aanbevolen berichten

Het is me al een paar keer opgevallen dat als ik mijn laptop opstart dat ie dan op 30 augustus 2010 staat ipv op de datum van vandaag. Net toen ik mijn laptop opstartte was het dus hetzelfde geval. Het is 1 november 2012 maar stond op 30 augustus 2010. Ik zou wel eens willen weten hoe dat nou kan? Heeft iemand een idee en kan me daarmee helpen? Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is in de meeste gevallen het bios-batterijtje die leeg is. Wanneer je deze vervangt, wordt de tijd weer goed opgeslagen.

Het herplaatsen van dit batterijtje heeft verder GEEN effect op Windows zelf. Je verliest geen bestanden, muziek, programma's of iets dergelijks.

Dit batterijtje is puur voor de datum en tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het BIOS zit in Windows zelf. Deze heb je verder niet nodig.

Het batterijtje zit altijd op het moederbord, maar de kans is vrij groot dat je de laptop uit elkaar moet halen om deze te vervangen. Als je zelf niet zo technisch bent, zou ik iemand vragen die er wel verstand van heeft, of eventueel naar een computerwinkel gaan met de vraag of ze hem daar willen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het BIOS zit in Windows zelf.
klopt niet
Het BIOS van een computer is opgeslagen in een aparte geïntegreerde schakeling op het moederbord

bron:BIOS - Wikipedia

als je op de startknop van de laptop gedrukt hebt,direct tokkelen op de F2 of del toets.

meestal geraak je zo in het bios?

als je er niet veel van af weet,niet zelf openmaken.

ik zou wel eerst eens vragen hoeveel het kost om de batterij te vervangen.

dan kan je nog altijd beslissen wat je gaat doen,is enkel maar de tijd die niet juist weergegeven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens in het BIOS op het tabblad MAIN hoe daar de tijd ingesteld staat, in het bericht hierboven staat vermeld hoe.

Stel eventueel de tijd en datum opnieuw in, als deze na dat je het systeem uitgezet hebt weer gewijzigd is dien je het batterijtje te laten vervangen.

Ik dacht dat bij dit type het batterijtje onder het toetsenbord zit of onder het moederbord.

Best laat je dit doen door een vakkundig iemand daar de laptop uit elkaar gehaald moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt niet

bron:BIOS - Wikipedia

als je op de startknop van de laptop gedrukt hebt,direct tokkelen op de F2 of del toets.

meestal geraak je zo in het bios?

als je er niet veel van af weet,niet zelf openmaken.

ik zou wel eerst eens vragen hoeveel het kost om de batterij te vervangen.

dan kan je nog altijd beslissen wat je gaat doen,is enkel maar de tijd die niet juist weergegeven wordt.

Sorry, mijn fout. Ik was wat te vluchtig met typen...

Natuurlijk zit 't bios niet in Windows anders kun je de pc niet eens opstarten wanneer er geen OS op staat.

Een batterijtje kost ongeveer 3 á 4 euro. Bij een bedrijf met een beetje goede service, zou dit zelfs gratis kunnen worden vervangen (batterijtje moet je sws betalen).

Maar inderdaad, vraag eerst naar de kosten voordat je iets onderneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.