Ga naar inhoud

Problemen met CD's rippen ws door gewijzigde 'riplocatie' ?

kaatje66

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag een back up van mijn gekochte CD's maken door ze te rippen met Windows Media Player naar mijn Externe Hard Disk. Ik gebruik mijn ext. hd behalve voor back ups niet zo veel, de laatste keer dat ik hem gebruikte is een tijdje geleden.

Ik kan mij nog herinneren dat ik de geripte muziek in een map op ext. hd. deed, met dezelfde naam als de standaard muziekmap in de bibliotheek op mijn eigen laptop. Als ik de ext. hd. aansloot op mijn laptop mengde de bestanden zich in de standaard muziekmap. Wanneer ik de ext. hd. afsloot en verwijderde was alles weer 'gewoon', maar toch vond ik dat 'mengen ' niet handig dus besloot de muziekmap op de ext hd een andere naam te geven: probleem opgelost dacht ik! MAAR, ik vermoed dat dat mijn probleem van nu oplevert, nl. ik kan nu geen nieuwe cd's meer rippen! Ik probeerde via ''ripinstellingen'' -> ''meer opties'' de doellocatie van het geripte materiaal te wijzigen maar dat lukt mij niet. Hoe kan ik toch audiomateriaal van cd's rippen via mijn laptop (via windows media player) naar mijn ext. hd.?

Ik vermoed dat de oplossing heel simpel kan zijn, maar ik kan 'm echt niet vinden! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In welke bestandsexntesie (mp3) wil je die muziek op je harde schijf plaatsen, of wil je het behouden zoals op cd?

Ga naar ripinstellingen. (1)

Klik op meer opties.(2)

Dan ga je naar het tabblad muziek rippen.

post-23245-1417705158,6536_thumb.jpg

Als je daar op wijzigen klikt (1) verander je de locatie waar de muziek opgeslaan wordt.

Klik je bij indeling (2) op het neerwaartse pijltje kan je de extensie aanpassen ( mp3 bijv)

Klik nog op toepassen (3) en ok (4).

post-23245-1417705158,6887_thumb.png

Plaats de cd.

Open Windows media Player.

Klik op je cd (1).

Klik op het pijltje als je cd rippen niet ziet.(2).

Klik op cd rippen (3).

post-23245-1417705158,62_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi!

Dank je wel voor je uitgebreide en zeer duidelijke hulp. Echter.. dit probeerde ik ook te doen. Precies op die manier. (excl. wijzigen bestandextensie omdat die hetzelfde mag/kan blijven).

Wanneer ik de riplocatie wil wijzigen staat daar geen locatie vermeld, gewoon blanco. En ik kan er wel een cursor plaatsen, maar niets nieuws typen/plakken/wijzigen oid. Hoe kan dat?

Ext. hd is aangesloten, staat aan, ik kan er ook materiaal van openen, dus volgens mij kan het daar niet aan liggen.

Heb je een idee hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan wel op wijzigen klikken, maar er komt niks, geen scherm oid. maar hij loopt niet vast ofzo. de optie onder 'wijzigen..' is 'bestandsnaam.. ' daar kan ik wel op klikken + scherm komt tevoorschijn, maar dat heb ik natuurlijk niet nodig.

ik ben onlangs verhuist naar een studentencomplex waar ik het internet met iemand deel. Het internet doet het goed, beter zelfs dan bij mijn vorige kamer, filmpjes spelen nu ook goed af (dat was een ander verhaal bij mijn andere kamer / internet). Het enige minpuntje is dat alles werkt behalve Hotmail. Ik weet niet of dat gerelateerd is? Ik kan bij hotmail inloggen, maar er verschijnt heel vaak in beeld ' kan geen internetverbinding maken, probeer het opnieuw'. ik kan met veel opnieuw proberen, pagina vernieuwen e.d. de mails openen / lezen, maar absoluut niet reageren. Ik krijg dan altijd het bericht dat de webpagina niet kan worden weergegeven

en ''dat het lijkt dat ik verbinding heb met internet'', maar, ze zeggen dat ik toch opnieuw verbinding moet proberen te maken?? Hotmail kan ik nu dus alleen op college of bij vrienden gebruiken.

tja, en het probleem met dat rippen, maar is dat internetgerelateerd? (of denk je aan een malware? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan als test eens je externe harde schijf verwijderen van je pc/ laptop en dan terug gaan naar de ripinstellingen, kan je dan wel een partitie of map selecteren?

Indien ook niet voer dan voor alle zekerheid onderstaande uit:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.