Ga naar inhoud

Vista Laptop

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik heb nu ongeveer al 10 maand een laptop van acer met windows vista home edition en heb nog niets anders dan problemen ermee gehad. Het laatst nieuwe probleem is dat hij Diagnostic Service niet kon starten, deze wordt gebruikt om problemen van windows en programmas op te sporen en op te lossen. Dit gaf als gevolg dat er geen enkele lan verbinding gemaakt kon worden omdat de service nodig was ervoor.

Na wat surfen vond ik een oplossing: herstellen naar een vorig punt van het systeem. Toen ik dit probeerde zei vista dat ik eerst de schijf op fouten moest controleeren... Hier begon de miserie al...

Tijdens de controle op fouten bleef het hangen op 86% bij een of andere file. Na een uur heb ik dan maar de battereij eruit gahaald en gereboot. Dit met als gevolg dat na het opstarten van de POST er gewoon een zwart scherm komt met een pinken wit streepje zoals in een tekstvak... Ik kan hier niets doen en kan niet verder. Omdat ik zoals als velen hier geen cd van het mega belachelijke vista programma heb gekregen kan ik dus ook niet systeem bestanden herstellen met de cd rom zoals bij XP wel kon.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of ou het opgelost kunnen worden met een cd? Als ik die moest vinden...

Alvast bedankt, en als er geen oplossing komt dan kan ik voor de 3 de maal men laptop opsturen naar ACER.

THA_ErAsEr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Als je ergens een Vista OEM DVD van jouw versie vandaan kan halen moet het lukken om die installatie te herstellen (zoals dat ook bij XP kon).

Helaas besparen veel producenten inderdaad op het verschaffen van dat ene cd'tje om de kostprijs toch nog niet iets lager te kunnen krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ergens een Vista OEM DVD van jouw versie vandaan kan halen moet het lukken om die installatie te herstellen (zoals dat ook bij XP kon).

Helaas besparen veel producenten inderdaad op het verschaffen van dat ene cd'tje om de kostprijs toch nog niet iets lager te kunnen krijgen...

Hey,

Kheb een groot probleem denk ik... ik heb met een andere cd geprobeerd maar men laptop raakt niet ver genoeg bij het opstarten om aan het booten van het cd station te komen :s wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

als hij effectief niet eens meer wil starten zit er maar 1 ding op; terug naar Acer ermee...

Ik hoop voor je dat hij nog te herstellen is; het weghalen van de batterij uit een notebook die op z'n accu draait kan je moederbord zodanig beschadigen dat het voor de vuilbak is (en daarbij de cpu & de videokaart ook). Nu heb je nog geluk dat dit binnen garantie gebeurd is & niet altijd opgemerkt wordt ;)

Als je je laptop wil uitzetten als hij blijft hangen moet je een 3tal seconden op de aan-uit knop duwen, dan valt hij uit. Daarna mag je pas je batterij eruit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij effectief niet eens meer wil starten zit er maar 1 ding op; terug naar Acer ermee...

Ik hoop voor je dat hij nog te herstellen is; het weghalen van de batterij uit een notebook die op z'n accu draait kan je moederbord zodanig beschadigen dat het voor de vuilbak is (en daarbij de cpu & de videokaart ook). Nu heb je nog geluk dat dit binnen garantie gebeurd is & niet altijd opgemerkt wordt ;)

Als je je laptop wil uitzetten als hij blijft hangen moet je een 3tal seconden op de aan-uit knop duwen, dan valt hij uit. Daarna mag je pas je batterij eruit halen.

Ik heb Acer advantage pakket, 3 jaar garantie dus ik weet dat hij wel gemaakt zal worden. Maar ik wil sipelweg al men bestanden op men C en D schijf niet kwijt. Met eindwerken staan erop, zou ik met Acronis bv men harde schijf kunnen clonen naar een externe? Zoja dan koop ik er eerst even eentje, anders helemaal alles opnieuw gaan maken...

Alvast bedankt voor alle oplossingen en de snelheid, zeer nuttig forum is dit :) ik kom hier zeker meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Je kan proberen om met de acronis rescue DVD te werken, alleen vrees ik ervoor dat dat niet gaat gaan als hij al niet wil starten vanaf je CD-drive bij je windows CD. Lijkt me vreemd dat hij dan wel zou willen starten vanaf je acronis schijfje...

In het slechtste geval (dus dat hij ook van je acronis schijf niet wil starten) zou ik contact opnemen met acer; aangeven dat het nu al de 3de keer is dat je toestel defect gaat (wat echt niet normaal is, houd in je achterhoofd dat als hij nog een 4de keer defect gaat je normaal recht hebt op ofwel een refund of op een totaal ander toestel, dus niet meer de opgelapte die je nu hebt) en dat je belangrijke data op je harde schijf hebt. Misschien kan je van hen los krijgen dat het je toegestaan wordt om de harde schijf even eruit te halen om je data aan een andere pc te backuppen, en daarna hem pas in garantie te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd in je achterhoofd dat als hij nog een 4de keer defect gaat je normaal recht hebt op ofwel een refund of op een totaal ander toestel, dus niet meer de opgelapte die je nu hebt) .

ECHT?! :o LEKKER :P

Hartelijk bedankt, dit wist ik totaal niet. Is dit bij elk merk zo? of moet ik voor de zekerheid het even checken? Ik ga zeker en vast al eens een keertje bellen.

Natuurlijk is er weer een probleem... Heb al ondervonden dat er bij de ACER hulp dienst niet echt slim personeel zit... ze begrepen zelfs niet wat een bluescreenw was de eerste keer :P:laugh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Bij de meeste merken kan je het zo krijgen. Refund doen ze vaak moeilijk over (kan ik nog enigszins begrijpen, maar een compleet nieuwe met uiteraard ongeveer dezelfde specificaties doen ze normaal niet al te moeilijk over).

Wat voor jou vooral interessant is, is art 1649quinquies; die stelt:

§ 3. De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen :

- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling of de vervanging heeft verricht.

3x binnen zo'n korte termijn is al tegen de ernstige overlast aan, als daar nog een 4de keer bijkomt is het gewoon duidelijk dat de producent dit niet opgelost krijgt. Dan heb je dus recht op ontbinding van de verkoopsovereenkomst (of gewoon vervanging door een ander toestel waarbij je er vanuit kan gaan dat dat niet die problemen geeft)

Nog iets wat veel mensen niet weten (en in jouw geval wel interessant kan zijn; volgens BW art 1649quater par1 heb je recht op 2 jaar garantie MET OPSCHORTING gedurende herstelling. Als jouw toestel al 3x 1 maand binnen geweest is loopt je garantie dus tot 2 jaar en 3 maand na aanschafdatum ;))

Helaas is recht hebben & krijgen wel eens een serieus verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor je dat hij nog te herstellen is; het weghalen van de batterij uit een notebook die op z'n accu draait kan je moederbord zodanig beschadigen dat het voor de vuilbak is (en daarbij de cpu & de videokaart ook).

:eek::eek::eek:

Wij doen dat al eens als onze laptop vast blijft zitten en ook de drie sec-truuk niet helpt. Met onze oude en ook met onze nieuwe hebben we dat al gedaan. Tot hier toe (hout vasthouden) startten ze terug op zonder gevolgen.:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.