Ga naar inhoud

C Schijf formatteren lukt niet via xp-opstart cdrom

dreezy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is dit al gepost geweest, maar ik heb me rot gezocht en niets gevonden.

Alles is geback-upped, ik ben klaar om mijn c te formateren. Steek mijn opstart cd waar hij hoort en krijg na booten ervan te zien dat er geen schijven zijn gevonden en krijg 3 keuzes: installeren van xp, herstellen van xp of uit set-up gaan. Ik dacht hier ergens formateer partitie te vinden...

Niks dus... Heb de twee mogelijkheden geprobeerd maar geraak niet waar ik moet zijn...

Nogthans officiële windows xp home ed cd-rom.

Iemand een idee?

muchos Gracias!

Grts D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je schijf wilt formatteren, wil je ook Windows opnieuw installeren lijkt mij.

Als je dat wilt doen, moet je gewoon de setup van de Windows XP installatie volgen. Op een gegeven moment kun je de partitie selecteren waar je Windows op wilt installeren. Kies de C-schijf, en kies dan voor de optie op de schijf te formatteren naar NTFS (Snel). Hierna kun je verder met je Windows XP installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Doemar, Bedankt voor de uitleg. Maar er is toch iets misgelopen...Alvorens windows te (her)installeren op de c-partitie, heb ik deze gewist. Ik dacht dat ik zo de schijf zou formatteren.Maar geen probleem, ik heb op die plaats weer een partitie gemaakt en windows eropgezet. Maar omdat ik 2 interne schijven werd de 2e c genoemd en mijn eerste (oorspronkelijke c) werd dan E. Windows staat nu dus op de E. En als ik opstart geeft hijschijffout aan. Hij boot waarschijnlijk automatisch van de c? Kan ik deze namenterug omwisselen en zoja hoe? Of zijn er andere oplossingen?Thx Dreezy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.