Ga naar inhoud

ASUS K52J gaat niet aan!

Aid4mePC

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een ASUS notebook/laptop type (zie boven). De accu is al een tijdje stuk maar ik behielp me tot nu toe met directe stroom 220V aansluiting via de converter. Nu start de laptop niet meer. Er gebeurt niets als ik op het powerknopje druk. Er gaat/hoor ook niets draaien binnen in. Er brandt ook niets van lampje of zo op de laptop. Ik heb ook al proberen op te starten zonder accu (dat kan normaal ook), gaat niet. Ik heb het 220v kabeltje naar de convertor al omgeruild door een ander, geen succes. Wat ik wel constateer is dat op de convertor het display in rood de cijfers 19 aangeeft (uitgaande 19V spanning) terwijl dat normaal (als hij dus wel werkt) 88 in witte cijfers aangeeft. Zou dit kunnen betekenen dat de converter kapot is? Ik ga proberen een andere converter er aan te hangen, met hopelijk dezelfde laptop pinsteker. Alleen geeft deze converter 19,V door. Zou dat een probleem zijn voor de laptop? Het is alleen maar om te constateren of de originele converter nog werkt. Meet apparatuur om de uitgang converter te checken heb ik helaas niet.

Iemand een idee of er nog een andere oorzaak kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Aid4mePC,

welkom op PCH.

Test of de laptop opstart met een originele adapter die werkend is bevonden op een andere laptop.

Een originele adapter levert 19V, 90W en heeft een connector van 5,5 x 2,5 x 12mm.

Hallo Asus,

Bedankt voor je reactie. Helaas heb ik geen 2e originele adapter. Wel heb ik, zoals ik al schreef (maar er was iets weggevallen), een Dell adapter met uitangsspanning van 19,5V ipv 19V. Deze adapter levert wel 90Watt. zou dat kunnen? En misschien past de steker wel in de Asus laptop. Moet ik vanavond thuis nog uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een risico dat je beter niet neemt.

Informeer eens in de vriendenkring of er nog Asus gebruikers zijn ?...bepaalde Medion modellen maken eveneens gebruik van een adapter met dezelfde specificaties als een Asus adapter.

Na insteken van de laadadapter van een andere Asus starte de laptop direct op.

We gaan dus nu een nieuwe adapter en accu kopen.

Bedankt voor jullie adviezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.