Ga naar inhoud

Wit scherm zonder iets erop?

djdanvan

Aanbevolen berichten

:damnmate: Beste PCH,

Mijn laptop met VISTA is sinds vanmorgen opgestart met een boodschap van de Politie (ipv mijn buroblad)

met de melding dat ik ergens op een verboden site ben geweest en dat mijn laptop is geblokkeerd en 100 euro dient te storten om dit terug in orde te brengen (dit alles in het frans)

Daarop natuurlijk niet op ingegaan en terug afgesloten maar niet op de gebruikelijke manier maar wel door de startknop ingedrukt te houden.

Nu terug opgestart ik krijg efkens het buroblad te zien en ogenblikkelijk een wit blanco scherm.

Alleen via "ctrl-alt-delete" kan ik afsluiten anders lukt er niets, ook niet in velige modus die start op en wanneer het buroblad wordt aangemaakt sluit hij af en start weer op enzvoort.

Ik denk dat ik getroffen ben door één of andere malware of wat zou het kunnen zijn en hoe geraakt ik terug op mijn buroblad?

Indien er iemand mij wil helpen alvast hartelijke dank

groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan een systeemherstel met behulp van een herstelschijf uitvoeren: neem dit topic grondig door, download en brand de juiste herstelschijf (link naar download zit in topic)...start op vanop je herstelschijf en probeer een systeemherstel uit te voeren naar een tijdstip van voor de infectie.

Belangrijk is ook dat je bootvolgorde in je bios aangepast is om dit uit te kunnen voeren, zie topic uit de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.