Ga naar inhoud

Pc samenstellen voor vriend

Deathmaxx

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een vriend is op zoek naar een nieuwe PC.

Waarvoor heb ik een PC nodig ? -Vooral filmpjes bewerken

Wat is mijn budget ? - 400 Euro

Een merkcomputer of een samenstelling ? -Maakt niet uit

Ga ik overklokken ? -Nee

Ga ik later upgraden ? - Weet hij niet

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ja

Ga ik zelf assembleren ? - Ja

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee

Ga ik zelf installeren ? -Nee

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee

Heb ik specifieke wensen ? - Nee

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Nederland

Alvast bedankt namens mijn vriend.

Deathmaxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 400 euro ga je echt geen deftige pc krijgen die videobewerking goed aankan. Het is dus een zeer "basic" samenstelling, verwacht zeker geen veelbelovende prestaties voor dit budget.

Samenstelling

De basis van de pc ligt bij de AMD A10-5800K processor van de nieuwste Trinity generatie. Voldoende voor simpele bewerkingen, toepassingen en ook voor videobewerking kan deze 5800K er nog door. De geïntegreerde videokaart is niet bijster snel, maar wel weer voldoende vooor algemeen gebruik.

Aangezien de focus hier duidelijk op videobewerking ligt, werd er gekozen voor 8GB aan RAM-geheugen en een 2TB-harde schijf. Jammer genoeg is er door het budget geen SSD aanwezig, wat er voor zorgt dat de computer over het algemeen veel soepeler en sneller aanvoelt.

De processor wordt vergezeld door een simpel ASRock moederbordje, goedkoop maar degelijk. Uiteraard ontbreekt een DVD-brander niet. Het systeem wordt gevoed door een Antec VP350 voeding en gestoken in een Fractal Design Core 1000 behuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.