Ga naar inhoud

Harde schijf onvindbaar


Don Chaot

Aanbevolen berichten

L.s.

Gisteren heb ik voor mijn zoon een nieuw moederboard en processor gekocht omdat er iets niet goed was. Wat het was weten we niet alleen dat de boel zwart bleef. Hoe dan ook; Zoon gelukkig met zijn nieuwe aanwinsten en dus aan de slag met de harde schijven. Ik heb 3 schijven waarvan er één een SATA 360 GB, een ATA 250 GB (in ieder geval nog met pin-contacten) en nog een oudje met 60 GB. Na veel gerommel is het gelukt om de ATA aan de praat te krijgen met ouderwetse multikabel en een aparte kaart omdat er anders geen aansluitmogelijkheden waren. Helaas is dit niet de kaart waar belangrijke bestanden in staan. Dit is de SATA en juist die wordt niet herkend door de BIOS. Wat ik ook doe en niet doe.... de comp. kan 'm niet vinden. Wanneer ik windows 7 als boot gebruik, geeft deze wel aan dat het bepaalde drivers niet kan vinden maar verder geen enkel teken van de Sata-schijf te vinden. Mijn zoon is radeloos en mijn creativiteit is ook een beetje aan zijn eind. De ATA die wel wordt herkend is een aardige opslag maar voor het snelle werk ongeschikt. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat deze via een slot/kaart is gekoppeld en niet via één van de 8 SATA aansluitingen.

Heeft iemand nog suggesties of heb ik wellicht iets over het hoofd gezien? O ja, die derde schijf daarbij doet de PC ook niet meer dan uhhhh kan ntdrv niet vinden, 'druk ctrl,shft,del om opnieuw op te starten' (tot je een ons weegt).

bedankt alvast en groet,

Jojo don Chaot

aangepast door Don Chaot
was vergeten netjes af te sluiten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederbord :ASRock B75 Pro3.

De HD is een Samsung HD321KJ 320 Gb 7200

De Processor uhhhh doosje ligt bij mijn zoon op zijn kamer en hij slaapt.

- - - Updated - - -

Moederbord :ASRock B75 Pro3.

De HD is een Samsung HD321KJ 320 Gb 7200

De Processor uhhhh doosje ligt bij mijn zoon op zijn kamer en hij slaapt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de SATA schijf niet herkend word, zou ik de SATA schijf eens in een andere pc proberen want als ze niet herkend word door je BIOS kan dit te wijten zijn aan een slecht contact van of wel de stroomaansluiting of je SATA kabel welke je nog zou kunnen controleren.

Mocht je SATA schijf niet herkend worden door een andere pc dan is ze mogelijk stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.