Ga naar inhoud

Geen internetverbinding / netwerkkabel niet verbonden

Konnekt

Aanbevolen berichten

Ik beschik sinds enkele dagen thuis niet meer over een internetverbinding. Ik krijg een melding dat de netwerkkabel niet aangesloten is, maar daar kan het probleem niet liggen. Ik heb de LAN-verbinding al eens uit- en opnieuw ingeschakeld en heb ook de router uit- en aangezet.

Het ligt niet aan de internetverbinding, die is getest door mijn provider en is oké. Ik vermoed dat ik de gebruikersnaam en het wachtwoord om verbinding te kunnen maken met het internet opnieuw moet instellen in de router. Of zou ik de driver opnieuw moeten installeren? Ik heb een Realtek RTL8168/8111 router die verbonden is met mijn pc via een netwerkkabel.

Ik heb weinig ervaring met dit soort zaken, dus enige hulp is gewenst. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is je provider?

Welke modem/router gebruik je? Graag merk en model of type van het toestel.

misschien is er iets met je router mis

niet met je internet maar echt met je router

Of met de LAN connector op de pc.

Dat kunnen we testen op de volgende manier.

Ga naar start - alle programma's – bureauaccesoires – opdrachtprompt.

Tik in: ping localhost -n 500 -l 50000 en druk enter.

Wacht geduldig af, de test kan een tijdje duren.

Aan het einde van de test krijg je een overzichtje (statistieken)

Geef het aantal verzonden en ontvangen pakketten.

Doe ook eens het volgende.

Ga naar start - alle programma's – bureauaccesoires – opdrachtprompt.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.