Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, probleem met de power point een power point die gemaakt is in 2010, gaat niet open in power point 2010

wel die gemaakt zijn in 2003 en 2007 die kan ik wel bekijken.

Ik den te weten waar het aan ligt maar weet niet de oplossing!!

Hopelijk weten jullie de oplossing

Er zit een printje bij als jullie die willen bekijken, weten jullie wat ik bedoel hoop ik.

Groetjes Carla

post-39656-1417705167,6179_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een powerpoint gemaakt in versie 2007 kan je wel openen geef je telkens door?

Dat is raar want die heeft ook de extensie PPSX, enkel de versies 2003 en ouder gebruiken PPS.

Dus als je een powerpoint versie 2007 open krijgt zou die van 2010 ook moeten lukken.

Het gaat hier blijkbaar om een e-mailbijlage, welke foutmelding krijg je als je op openen klikt?

Anders moet je het bestand eerst eens opslaan op je harde schijf en dan pas openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een foutje van mij, kan enkel de versie van 2003 openen.

Als ik het bestand opslaat en dan opent het in het power point programma waar je de lesjes maakt.

Dat is ook niet de bedoeling

Ik heb ook Microsoft Office al een keer opnieuw geinstalleerd!

Gr Carla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het bestand opslaat en dan opent het in het power point programma waar je de lesjes maakt.

Dat is ook niet de bedoeling

Dus de powerpoint opent wel maar niet als powerpointvoorstelling maar in het programma powerpoint?

Normaal gezien zou Powerpoint 2010 een PPSX bestand automatisch moeten openen een voorstelling.

Als je het bestand geopend hebt in Powerpoint 2010 klik dan eens op "opslaan als" en kies powerpointvoorstelling.

Sluit powerpoint af en probeer dan of de ppsx als voorstelling afpseelt als je er op dubbelklikt.

post-23245-1417705168,752_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo lukt het wel maar dan in

post-39656-1417705168,8063_thumb.jpg

Printscreen lukt niet maar ik open dan in Power Point 97-2003-voorstelling dan zie ik de power point!

Maar ik zit in een groep van PP en als je dan 30 PPS-jes moet bekijken is nogal omslachtig vind ik.

Maar zou het kunnen dat die fout aan het aan het besturings systeem ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de powerpoint opslaan als powerpoint* voorstelling (PPSX) in powerpoint en niet als PPS.

Heb je eerst een oudere versie van Office op je PC staan gehad, of heb je nu nog meerdere versies van Office op je PC?

Verder kan je onderstaande uitvoeren:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.