Ga naar inhoud

Pc samenstellen

moghtar

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor fotobewerking, gamen en verder alledaagse dingen als facebook en gewoon internet.
  2. Wat is mijn budget ? - ongeveer 650-700€
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Ik wil een samenstelling, ik heb altijd een merkcomputer gehad en ik wil nu een keer een samengestelde pc uitproberen aangezien ik altijd op het internet lees dat je voor minder geld een stuk betere pc kan krijgen.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - Ik zou hem misschien over een jaartje of 2 á 3 kunnen upgraden.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik hoef geen USB 3.0 of wat dan ook, maar als er nog wat budgetruimte overblijft dan zou ik het best willen toevoegen.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Ik wil het zelf assembleren.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee
  9. Ga ik zelf installeren ? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee, al het randapparatuur heb ik nog van mijn andere pc die aan vervanging toe is.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Ik wil een Blu-ray reader/brander, een SSD en HDMI ingang zijn wel vereisten.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in Nederland maar het maakt me niet uit waar ik het bestel, ik wil gewoon weten wat een goede samenstelling zou zijn.

Goedendag,

Ik zat een beetje te kijken naar het samenstellen van een pc en ik zou wel eens willen weten of het mogelijk is om met dit budget een goeie pc samen te stellen waarmee ik kan gamen en photoshop/after effects kan gebruiken.

Alvast bedankt,

Moghtar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Moghtar,

Ik heb zelf een samenstelling proberen te maken en ik weet niet of u een AMD of Intel systeem wil maar omdat u een

vrij krappe budget heeft heb ik toch voor een AMD gekozen. Ik weet ook niet of iemand anders een betere samenstelling

bied (waarschijnlijk wel). Het is jammer net over je budget, zou wel een betere videokaart hebben gekozen maar de blu-ray en de ssd schijf zijn helaas niet zo goedkoop.

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste CoolerMasterElite, als ik nou geen blu-ray brander/reader zou nemen, welke videokaart zou je me dan aanraden? Ik wil wel sowieso een SSD hebben maar ik vind een goede videokaart stukken belangrijker dan een Blu-ray brander/reader, die kan ik later altijd nog aanschaffen en installeren toch?

Nog bedankt voor je snelle reply ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder blu-ray kan je nu een videokaart van ongeveer €200 kopen. Ik weet zelf geen goede videokaarten voor die prijs, maar je zei dat je ging fotobewerken en gamen. Voor fotobewerking maakt het niet zozeer uit of je nu een videokaart van 100 of- €200

neemt, want ik denk niet dat je voor fotobewerking een +€200 videokaart nodig hebt, maar voor gaming is dat wel van belang. Welke games ga je zoal spelen? En ja, je kan je blu-ray later installeren maar dan is het nu wel aangeraden om een voorlopige goedkope cd/dvd- station kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je samenstelling veranderd en een Sapphire Radeon 7850 2GB en een goedkope CD/DVD station toegevoegd.

Deze videokaart zou de nieuwste games zeker aankunnen. Om zeker te weten of alles juist gekozen is en de samenstelling klopt zou ik een Moderator om hulp vragen of eventueel een nieuwe discussie starten.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B541751%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B447320%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B359162%5D=1&product%5B558089%5D=1&product%5B475957%5D=1&product%5B538004%5D=1&product%5B435818%5D=1

aangepast door CoolerMasterElite
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.