Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb zonet mijn externe harde schijf op de grond laten vallen... In de verkenner lijken nog alle bestanden aanwezig te zijn. Welke tool kan ik gebruiken om te testen of die externe harde schijf nog 'gezond' is?

Het is een Samsung externe harde schijf.

- - - Updated - - -

Momenteel ben ik dit aan het doen:

rechtsklik op externe harde schijf letter in verkenner, dan Eigenschappen, dan aanvinken: "fouten in bestandssyteem automatisch corrigeren" en "beschadigde sectoren zoeken en repareren".

Zien wat dat geeft

aangepast door Kurtt
Geplaatst: (aangepast)
Stond de schijf ten tijde van het vallen aan of uit

Hij stond aan. Hij is inderdaad met een smak tegen de grond gevallen. Ik denk dat een deel van de gespannen usb kabel de klap heeft opgevangen. Usb kabel was losgerukt bij het vallen. Ik ben nu een Error Scan aan het doen met HD Tune. Voorlopig zien alle 'blokjes' nog groen.

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Dan is gelukkig de USB-kabel wat aan de korte kant geweest ;-), meestal als ze aan staan overleven ze het vaak niet.

Als ze uitstaan valt het meestal wel mee, de meeste HD's tegenwoordig hebben een zo genaamde parkeerstand waardoor de leeskoppen zich niet op of tussen de platters bevinden en ook bij een val geen schade kunnen veroorzaken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.