Ga naar inhoud

foto bestand beschadigd grijs vlak

Gast sundaychild

Aanbevolen berichten

Gast sundaychild

Hallo allemaal

Ik heb foto's van mijn kleinkids van mijn fototoestel gedownload naar mijn laptop

Maar nu is er een foto bij als ik daar op dubbelklik het onderste gedeelte een groot grijs vlak is

Is dit nog te herstellen, en waar ligt dat aan

M.V.G N IJpelaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb dit ook eens voorgehad.Als je de foto's rechtstreeks van je fototoestel via een kabel naar de pc stuurt probeer dan eens om de SD kaart uit het toestel te halen en deze in een aparte kaartlezer te steken.De oorzaak is (hopelijk enkel) een lees fout van de kaart.Indien je het verschijnsel nog hebt als je de kaart via een aparte lezer uitleest dan is het zo opgenomen en heb je een fout in je fototoestel of op de kaart.

Je kan de kaart best eens via je laptop formatteren.

Bij mijn computer ( waar je je schijven ziet, dus ook je sd-card ) rechtermuisknop

dan verschijnen er opties, 1 daarvan is formatteren,klik die aan.

vink dan fat32 aan ( ik denk dat ie daar standaard op staat ),bij clustergrootte kies je voor standaard toegewezen grootte.

Vink bij opties voor formatteren nog snelformatteren aan en klik dan onderaan op starten.

Indien je geen aparte kaartlezer hebt dan kan je de kaart ook in je camera formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.