Ga naar inhoud

PC crash


Risalien

Aanbevolen berichten

Hallo Zuiderburen en landgenoten, Ik heb momenteel problemen met PC en was benieuwd of jullie mij zouden kunnen helpen. Mijn PC crasht sinds een paar dagen regelmatig. Soms krijg ik een blauw scherm met de foutmelding 0xF4 of 0x74, soms blijft ie gewoon hangen en doet ie helemaal niks meer en soms reageren progamma's opeens niet meer meestal gevolgd door een crash. een eventueel crash raport heb ik niet kunnen vinden. Ik heb systeemherstel al gedaan, al meerdere progamma's gebruikt om te scannen op virussen maar niks gevonden. Ook de HD scannen op fouten heeft niks opgeleverd. Iemand nog ideeën?

- - - Updated - - -

Ook in veilige modus crash de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Met welk programma heb je de HD gescand op fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

We gaan het geheugen in je pc eens aan de tand voelen met Memtest86+.

Hoe je dit uitvoert samen met een downloadlocatie vind je terug in deze handleiding.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de USB-stick hebt aangemaakt steek je deze in een USB-poort van je pc.

Start de pc opnieuw op en gelijk na het opstarten druk je herhaaldelijk op F8 om het Boot Menu aan te roepen.

post-24526-1417705169,8172_thumb.png

Kijk in het Boot Menu of je USB-stick word weergegeven, m.b.v de pijltjes toetsen selecteer je de USB-stick en druk op Enter om vanaf de USB-stick op te starten.

Volg dan verder de handleiding van MemTest86+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.