Ga naar inhoud

Problemen met ethernet (networkadapter driver)

Hellep

Aanbevolen berichten

Hey mensen,

Ik heb laatst met hulp van dit forum een game pc assemblage besteld en gisteren succesvol in elkaar gezet. Helaas stuitte ik op een probleem met het internet installeren, want blijkbaar herkent hij in geen enkele weg de ethernetkabel en de netwerk adapter.

Dingen die ik weet:

- Als ik de driver (MSI Global ? Mainboard - H77MA-G43 en dan de 4e), download via een mac en via usb, installeer op de computer krijg ik de error "the realtek network controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable."

- als ik de kabel in de pc steek gaat er een lampje branden, dus de kabel doet het gewoon

- LAN is enabled in bios, maar ik zie de SmartLan niet in het lijstje staan. (er stond op een andere site dat ik moest kijken wat er in SmartLan staat)

Ik denk dat het gehele probleem is dat ik de driver er niet op kan krijgen

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet meer editen, dus dan maar een update hier:

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden en ik heb dus alleen nog een oplossing nodig.

Ik heb ontdekt wat voor soort ethernet card ik heb (de Realtek RTL8111E) en heb een driver gevonden, alleen wilt windows de driver niet installeren, omdat mijn exemplaar van Windows 7 'nog niet legitiem' is en om het legitiem te maken, dus door mijn product key in te voeren, heb ik internet nodig en internet kan ik krijgen zodra ik de driver heb geinstalleerd!!!! Het is dus een eeuwig durende cirkel van deze problemen... Tenzij een van jullie hem kan breken?

aangepast door Hellep
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.