Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

sinds kort doet m'n HDD vervelend (laptop HDD 250GIG van Western Digital). Windows weigert onmiddellijk op te starten (start het op via bootmenu), en dan krijg ik de mededeling zo snel mogelijk een back-up te maken.

Gisteren heb ik een bestand gedownload, en bij het zippen ervan gaf hij de fout "cyclische redundantiecontrole".

Ondertussen heb ik al een chkdsk uitgevoerd, en hij vond idd een en ander die niet werkte. Ook bij het scannen met NOD, kon hij enkele NFTS-bestanden niet openen. Verder maakt m'n HDD wel géén vreemde geluiden, dus ik vermoed dat hij nog herstelbaar is. Vraag is of er daarvoor nuttige tools zijn?

Hieronder de resultaten van de scan met de WD-tool en een HDD Health tool.

hddlm8.gif

Gast Masters
Geplaatst:

backuppen en in garantie binnen sturen, als je smart data een failed status geeft nemen ze die terug bij WD.

Geplaatst:

Ok bedankt, hopelijk houdt ie het nog een maand uit, 'k heb 'm namelijk nog nodig voor projecten en examen programmeren.

De HDD heb ik besteld bij Alternate. Heb je er enig idee van hoelang dit ongeveer zou duren?

Gast Masters
Geplaatst:

western digital heeft een advanced service;

Zij sturen je een nieuwe harde schijf op, en jij stuurt de jouwe achteraf terug (wel doen, anders moet je een nieuwe betalen ;))!

Product Replacement for End Users

Sowieso zou ik op die schijf niet eens meer gegevens willen bewaren die belangrijk zijn. Zorg dat je overal een goede backup van hebt, aangezien je schijf nu een grotere kans heeft om er ineens mee te stoppen... Met de examens voor de deur en de huidige HD prijzen zou ik zelfs gewoon een nieuwe HD kopen (eentje van 250 gig oid, kost 60€), daarop overschakelen & die andere in RMA sturen.

Geplaatst:

Die optie die jij aanhaalt(rechtstreeks met WD), is inderdaad interessant. Even de site van De Post geraadpleegd en dat zou me 9euro kosten wat uiteraard goed meevalt. Echter reken ik een termijn van een week voor die aanvraag + verzending verwerkt en opgezonden wordt. Dus waarschijnlijk zal 'k hem toch eerst naar Alternate sturen, en hopen dat het niet eeuwig duurt. Of werkt Alternate zelf ook met fabrieksgarantie en wachten zij de reactie af van WD?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.