Ga naar inhoud

Bij opstarten een aantal keer een piepend geluid en dan pas start laptop op

Acert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds eergisteren een ugrade uitgevoerd naar Windows 8 Pro 64-bit. Daarvoor had ik windows 7 Ultimate. Windows 8 heb ik trouwens geupgrade via de website van Microsoft.

Na het opstarten van mijn laptop hoor ik eerst een aantal keer een piepend geluid en het opstarten hapert, dat laadrondje zie je ook haperen...en dan start windows gewoon normaal op.

Ik neem aan dat dit niet hoort en ik vroeg me af wat het probleem zou kunnen zijn? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Acert wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die piepgeluiden vormen een code en kunnen duiden op een probleem met de hardware.

Noteer de piepgeluiden eens alsof het een morse code is (lang, kort,..) bvb 1 lang +2 kort

En geef die dan weer in een volgend bericht.

Doe ook het volgende.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel piepjes krijg je dan?

Volgens het logje is de HDD nog goed maar je kan altijd een extra controle doen als je wil.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal doet elke pc bij het opstarten een interne test van de componenten, de zogenaamde POST (Power On Self Test).

Als hierbij fouten worden vastgesteld, krijg een aantal korte of lange piepjes (afhankelijk van het gebruikte BIOS) die een aanduiding geven over de bewuste component.

Wat we hier horen is toaal iets anders en het is de eerste maal dat ik dit tegenkom.

Normaal is het zeker niet maar als de pc verder gewoon opstart en correct werkt, zal het niet zo erg zijn.

Voor de zekerheid eens mee naar een technieker gaan om alle onderdelen te laten nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels Windows 8 teruggezet naar Win 7 en nu werkt alles gewoon weer prima..maar bij het terugzetten kreeg ik wel een fout toen ik wilde kijken of er een opstartprobleem was en toen kreeg ik dit. Ben trouwens van plan om windows 8 weer opnieuw te gaan installeren en dan te kijken of weer optreedt.

Of hoort dit zo te zijn wanneer je van een andere windowsversie verwisseld?!

post-39764-1417705183,4781_thumb.jpg

aangepast door Acert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hoort dit zo te zijn wanneer je van een andere windowsversie verwisseld?!
Dit is geen probleem hoor.

Dit is enkel een melding dat de opstartfile is opgeslagen als een backup voor eventueel hergebruik later.

Ben trouwens van plan om windows 8 weer opnieuw te gaan installeren en dan te kijken of weer optreedt.

Laat je ons dan weten of het fenomeen terugkeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.